Положення
про батьківський всеобуч КЗО «СЗШ № 81» ДМР
1. Загальні положення
1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням батьківських зборів.
1.2. Батьківські збори – форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.
1.3. Батьківські збори – це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.
1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).
1.5. Даний документ є локальним актом щодо питань регулювання відносин між школою та батьками.
2.Мета та завдання батьківських зборів
2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.
2.2. Формування батьківської суспільної думки.
2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.
3.Види батьківських зборів
3.1. Існують такі види батьківських зборів:
-
організаційні;
-
тематичні;
-
збори-диспути;
-
звітові;
-
збори-консультації;
-
збори-співбесіди.
3.2. Батьківські збори, як правило, є комбінованими.
3.3. Основна частина батьківських зборів – педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).
3.4. Батьківський всеобуч планується відповідно до:
4. Завдання батьківського всеобучу
4.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.
4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім'ї.
4.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.
4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.
4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.
5. Проведення батьківських зборів
5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один раз на семестр за планом роботи навчального закладу.
5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:
а) ознайомлення:
б) обмін досвідом щодо питання виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у роботі з дітьми.
5.3. Класні батьківські збори проводяться двічі на семестр.
5.4. Основні питання, які розглядають на батьківських зборах:
-
аналіз навчально-виховного процесу у класі;
-
визначають подальшу роботу;
-
планування, організація діяльності щодо виконання завдань;
-
підведення підсумків;
-
актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківський всеобуч).
5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих моментів:
-
атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини»;
-
професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);
-
добрі, довірливі стосунки;
-
головні показники ефектності батьківських зборів – це:
а) активна участь батьків;
б) атмосфера активного обговорення питань;
в) обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації.
6. Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а) звернути увагу батьків на:
-
правильне виконання рішень зборів;
-
виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);
-
обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
-
б) запрошувати на збори спеціалістів:
-
юристів;
-
лікарів;
-
психологів;
-
працівників правоохоронних органів;
-
членів адміністрації школи;
-
представників громадських організацій.
Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропозицій – один місяць.
7. Документація батьківських зборів
7.1. На всіх батьківських зборах ведеться протокол.
7.2. Протоколи батьківських зборів:
7.3. Матеріали батьківських зборів зберігаються у папці класного керівника зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.
7.4. Термін зберігання протоколів та документів до них визначається терміном навчання учнів:
-
1-4 класи – 3 роки
-
5-11 класи – 7 років
8. Заключні положення
8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:
-
соціуму;
-
напрямку роботи школи;
-
рівня освіти батьків.
8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розробляються спільно з:
8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою. |