Батьківський всеобуч

 

Корисні посилання для батьків

 

На допомогу учителю

 

Підтримка психолога

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Організаційні документи

Про організацію батьківського всеобучу

 

 

 

НАКАЗ


29.07.2020                                                                                                                        № 99

               м. Дніпро

Про організацію батьківського
Всеобучу у 2020-2021 навчальному році

На виконання Закону України «Про загальну середню освіту», Закону України «Про освіту», Закону України «Про попереджування насильства в сім’ї», держаної національної програми «Освіта», Концепції «Сім’я і родинне виховання»,  Концепції превентивного виховання дітей та молоді, з метою залучення батьківської громадськості до виховного школи та  виховного та освітнього процесів, надання кваліфікаційної допомоги батькам у спілкуванні з дітьми

 

НАКАЗУЮ:

 

1.  Створити у школі постійно діючий батьківський всеобуч, основними завданнями якого вважати спільну роботу батьків і школи з комплексного виховання учнів, формування у них активної життєвої позиції, правильного розуміння громадського обов’язку і підготовки їх до самостійного життя.


Відповідальні: Заступник директора з НВР - Чех Н.В.

Педагог-організатор Дем’янова В.А.

 

2. Розробити та затвердити програму всеобучу для батьків на 2020-2021 навчальний рік.


Відповідальні: Заступник директора з НВР - Чех Н.В.
Педагог-організатор Дем’янова В.А.

 

3. Розробити та підписати спільно з батьками меморандум співпраці вчителів, батьків та учнів кожного класу.
Термін виконання – 10 жовтня 2020 року.


Відповідальні: Заступник директора з НВР - Чех Н.В.
Педагог-організатор - Дем’янова В.А.
Класні керівники


4. Для проведення занять батьківського всеобучу створити постійно діючу лекторську групу з таких учителів школи: заступника НВР Чех Н.В., вчителя української мови  Зубенко Н.М.,  практичного психолога, шкільної медичної сестри Міщенко В.Є.


Відповідальний: Заступник директора з НВР - Чех Н.В.

 

5. Розробити і затвердити графік проведення батьківських зборів.


Відповідальні: Педагог-організатор - Дем’янова В.А.
Класні керівники


6. Застосовувати сучасні технології та нові методи для спілкування з батьками.


Відповідальні: Класні керівники

 

7. Систематично розміщувати інформацію для батьків на офіційній сторінці сайту та соціальній мережі Facebook.

 

Відповідальні: Заступник директора НВР Чех Н.В.,
Викладач інформатики Хацкевич О.Г.

 

8. На постійній основі висвітлювати роботу батьківського всеобучу на офіційній сторінці сайту та соціальній мережі Facebook.


Відповідальні: Заступник директора НВР Чех Н.В.
Викладач інформатики Хацкевич О.Г.

 

9.   Відповідальність за виконання даного наказу покласти на заступника директора з НВР Чех Н.В.

 

            

Директор школи                                          Ю. Є. Семенова

 

 

 

                                                                                
Програма роботи батьківського Всеобучу
на 2020-2021 навчальний рік

 

Клас

Дата проведення

Тематика батьківського всеобучу

1 класи

Вересень

Поради батькам першокласників. Адаптація дитини до школи. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час. Безпека дорожнього руху. Протипожежна безпека.

Листопад

Вплив телевізора та комп’ютера на дитину.

Лютий

Емоції позитивні та негативні. Запобігання жорстокому поводженню з дітьми.

Квітень

Роль гри та іграшки в житті молодшого школяра. Підсумки навчального року та орієнтири розвитку дитини. Організація літнього відпочинку дітей.

2 класи

Вересень

Вікові особливості дітей молодшого шкільного віку . Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час. Безпека дорожнього руху

Листопад

Здоров'я дитини, фізичний розвиток молодшого школяра. Особистий приклад батьків у попередженні шкідливих звичок дітей.

Лютий

Трудове та екологічне виховання дитини в сім'ї. Обов'язки дитини в сім'ї.

Квітень

Діти і комп’ютер. Підсумки навчального року та орієнтири розвитку дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

3 класи

Вересень

Позитивний та негативний вплив засобів масової інформації на розвиток та здоров'я молодших школярів. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Вплив сім’ї на успішне навчання

Лютий

Права дитини. Дотримання їх у сім'ї.

Квітень

Виховання чуйності і доброти. Підсумки навчального року та орієнтири розвитку дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

4 класи

Вересень

Заохочення і покарання дитини в сім’ї. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок, вживання дітьми наркотиків та куріння

Лютий

Права дитини. Дотримання їх у сім'ї. Правове виховання дітей у сім'ї.

Квітень

Виховання у дітей інтересу до книги. Закінчення 2019-2020 навчального року. Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків з умовами проведення державної підсумкової атестації. Організація літнього відпочинку дітей.

5 класи

Вересень

Особливості навчальної діяльності учнів 5-х класів у зв'язку з переходом від початкової до середньої школи. Анкетування батьків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Бесіда з батьками на правову тематику: «Закон – захист прав дітей »

Лютий

Організація дозвілля в сім'ї, трудове виховання.

Квітень

Конфліктні ситуації, як їх попередити. Мікроклімат та взаємостосунки в сім’ї Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

6 класи

Вересень

Чому перехідний вік є важким? Як виховувати в учнів підліткового віку інтерес до набуття знань. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Правове виховання дітей у сім'ї.

Лютий

Типові помилки у сімейному вихованні. Як їм запобігти.

Квітень

Попередження негативних звичок у дітей. Позитивний вплив батьківського прикладу. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул

7 класи

Вересень.

Психологічні та фізіологічні особливості хлопців та дівчат у підлітковому віці. Статеве виховання підлітків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Профілактика шкідливих звичок.

Лютий

Виховання у дітей любові до рідного краю

Квітень

Проблемні питання виховання дитини середнього шкільного віку. Діти і закон. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул

8 класи

Вересень.

Роль батьків у формуванні всебічно розвинутої особистості, навичок самоосвіти і самовиховання. Анкетування батьків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Виховання у школярів культури здоров'я, мотивації до здорового способу життя. Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок, вживання дітьми наркотиків, алкоголю та тютюнових виробів.

Лютий

Закон – захист прав дітей. Насильство в сім’ї як проблема превентивного виховання.

Квітень

Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул

9 класи

Вересень

Підліток: проблеми виховання дітей в сім'ї.  Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності. Організація харчування в школі, в сім'ї.

Лютий

Правова відповідальність батьків і неповнолітніх. Деякі поради батькам, якщо дитина зіткнулася з насильством.

Квітень

Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків умовами проведення державної підсумкової атестації. Організація літнього відпочинку дітей.

10 класи

Вересень

Моральний клімат у сім'ї, методика вирішення конфліктних ситуацій у сім'ї. Запобігання травматизму та правопорушень в школі та в позаурочний час

Листопад

Врахування психологічних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів підлітків у їх професійному самовизначенні.

Лютий

Типові конфліктні ситуації підлітків з батьками та іншими дорослими. Причини правопорушень серед підлітків.

Квітень

Роль батьків у профілактиці негативних звичок у дітей. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул

11класи

Вересень

Роль батьків у профілактиці негативних звичок у дітей. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини.

Лютий

Деякі поради батькам, якщо дитина зіткнулася з насильством.

Квітень

Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків умовами проведення державної підсумкової атестації та ЗНО.

 

 

 

Положення про батьківський всеобуч

 

Положення
про батьківський всеобуч КЗО «СЗШ № 81» ДМР

 

1. Загальні положення

1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням батьківських зборів.

1.2. Батьківські збори – форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.

1.3. Батьківські збори – це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.

1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).

1.5. Даний документ є локальним актом щодо питань регулювання відносин між школою та батьками.

 

2.Мета та завдання батьківських зборів
2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.

2.2. Формування батьківської суспільної думки.

2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.

 

3.Види батьківських зборів
3.1. Існують такі види батьківських зборів:

  • організаційні;

  • тематичні;

  • збори-диспути;

  • звітові;

  • збори-консультації;

  • збори-співбесіди.

3.2. Батьківські збори, як правило, є комбінованими.

3.3. Основна частина батьківських зборів – педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).

3.4. Батьківський всеобуч планується відповідно до:

  • вимог соціуму;

  • напряму роботи школи;

  • вікових особливостей дітей.

 

4. Завдання батьківського всеобучу
4.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.

4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім'ї.

4.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.

4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.

4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.

 

5. Проведення батьківських зборів
5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один  раз на семестр за планом роботи навчального закладу.

5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:
а) ознайомлення:

  • з документами про школу;

  • з основними напрямами роботи школи;

  • із завданнями, які стоять перед школою;

  • зі звітами про роботу;

б) обмін досвідом щодо питання виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у роботі з дітьми.

5.3. Класні батьківські збори проводяться двічі на семестр.

5.4. Основні питання, які розглядають на батьківських зборах:

  • аналіз навчально-виховного процесу у класі;

  • визначають подальшу роботу;

  • планування, організація діяльності щодо виконання завдань;

  • підведення підсумків;

  • актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківський всеобуч).

5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих моментів:

  • атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини»;

  • професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);

  • добрі, довірливі стосунки;

  • головні показники ефектності батьківських зборів – це:

а) активна участь батьків;
б) атмосфера активного обговорення питань;
в) обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації.

 

6. Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а) звернути увагу батьків на:

  • правильне виконання рішень зборів;

  • виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);

  • обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;

  • б) запрошувати на збори спеціалістів:

  • юристів;

  • лікарів;

  • психологів;

  • працівників правоохоронних органів;

  • членів адміністрації школи;

  • представників громадських організацій.

Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропозицій – один місяць.

 

7. Документація батьківських зборів
7.1. На всіх батьківських зборах ведеться протокол.

7.2. Протоколи батьківських зборів:

  • підписуються головою та секретарем батьківських зборів;

  • протоколи класних батьківських зборів зберігаються у класних керівників та відносяться до шкільної документації.

 

7.3. Матеріали батьківських зборів зберігаються у папці класного керівника зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.

7.4. Термін зберігання протоколів та документів до них визначається терміном навчання учнів:

  • 1-4 класи – 3 роки

  • 5-11 класи – 7 років

 

8. Заключні положення
8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:

  • соціуму;

  • напрямку роботи школи;

  • рівня освіти батьків.

 

8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розробляються спільно з:

  • адміністрацією;

  • психологами;

  • головою методичного об'єднання класних керівників.

 

8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою.

 

 

 

 


 

 

 

 

 

© 2018 Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №81". Всі права захищені.