Батьківський всеобуч

 

Корисні посилання

 

На допомогу учителю

 

Підтримка психолога

 

Медичні довідки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ментальне здоров'я дитини

 

 

 

Брошура "Ментальне здоров’я дітей під час війни: поради батькам та опікунам".


ЮНІСЕФ зібрав у цій брошурі інформацію про ознаки, які вказують на потребу звернутися за психологічною підтримкою, техніки допомоги собі та дітям, ігри та вправи для стабілізації емоційного стану, а також контакти спеціалістів.

 

 

Переглянути в форматі PDF >>>

 

 

 

Як вакцинувати дітей віком 12+ проти COVID-19

 

 

 

 

В Україні діти від 12 років можуть щепитися від COVID-19 вакциною Comirnaty від Pfizer-BioNTech за умови наявності в них усіх обов’язкових рутинних щеплень (згідно з наказом МОЗ №595 від 16.09.2011).

 

Відповідні рекомендації розробила Національна технічна група експертів з імунопрофілактики та ухвалило Міністерство охорони здоров’я своїм наказом від 13.10.2021 №2234.

 

Для того, щоб щепити від коронавірусної хвороби дитину віком від 12 років, необхідно надати довідку форми 063/о (карта профілактичних щеплень), що підтверджує наявність у неї всіх рутинних щеплень згідно з Національним календарем щеплень.

 

Цю довідку можна отримати в амбулаторії центру первинної медико-санітарної допомоги за місцем спостереження дитини або ж у педіатра чи сімейного лікаря, з яким укладено декларацію. Вакцинація дітей та підлітків відбувається:

 

  • для дітей 12 – 13 років – за згодою батьків, відповідно до статті 43 Основ законодавства про охорону здоров’я,

  • для дітей 14 – 17 років – на підставі власного рішення дитини про вакцинацію.

 

У разі втрати карти профілактичних щеплень батькам необхідно звернутися до дільничного педіатра або до сімейного лікаря, з яким укладено декларацію, і  карту профілактичних щеплень буде поновлено.

 

Після цього можна записати дитину та/або прийти з нею до будь-якого пункту чи центру вакцинації та обов’язково взяти із собою на вакцинацію довідку про наявність усіх необхідних щеплень. Адреси та контакти центрів та пунктів можна знайти на vaccination.covid19.gov.ua/list або за тел. 0 800 60 20 19.

 

Якщо дитина не отримала всіх необхідних рутинних щеплень та не має протипоказань до них, то вона має зробити ці щеплення і після цього матиме можливість вакцинуватися проти COVID-19.

 

Особливості вакцинації

Для щеплення дітей 12-13 років обов’язковою є інформована згода (форма №063-2/о)  батьків або опікунів відповідно до статті 43 Основ законодавства про охорону здоров’я.

 

Пацієнти віком від 14 років можуть самостійно звернутися до будь-якого пункту щеплення проти COVID-19 чи центру вакцинації, взявши з собою довідку про наявність усіх необхідних щеплень і вакцинуватися проти COVID-19, при цьому не обов’язково мати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем.

 

Необхідно дотримуватися 14-денного інтервалу між введенням вакцин проти COVID-19 та інших інфекційних хвороб, за винятком вакцини проти грипу, яку можна вводити у будь-який час навіть одночасно з антиковідною вакциною в різні руки.

 

Вакцинація дітей з онкопатологією, які перехворіли на COVID-19, має проводитися незалежно від терміну, що минув після перенесеного COVID-19. У разі наявності живої черги в пункті чи центрі вакцинації таким дітям надається пріоритет.

 

Як сформувати COVID-сертифікат

Для коректного формування COVID-сертифікату на підставі вакцинації дитини необхідно:
1. Перевірити коректність внесених персональних даних дитини в електронній системі охорони здоров’я: в медичній картці має бути зазначено РНОКПП (ідентифікаційний код) саме дитини (якщо внесено РНОКПП одного з батьків (опікунів) сертифікат не сформується ні дитині, ні одному з батьків (опікунів)).

 

2. Запис про вакцинацію від COVID-19 має бути внесено коректно.

 

3. Якщо запит на формування сертифікату дитині робить один з батьків (опікунів) саме він має бути зазначений в електронній системі охорони здоров’я як законний представник дитини.

 

Довідково

Вакцина Comirnaty пройшла усі необхідні дослідження для дітей віком 12-17 років, які довели її ефективність та безпечність. Виробник вніс в інструкцію до вакцини зміни, якими дозволено використовувати цю вакцину дітям від 12 років.

 

За даними Центрів з контролю та профілактики захворювань США на середину жовтня, вона на 93% ефективна проти госпіталізації підлітків віком 12-18 років.

 

Наразі вакцина Comirnaty від Pfizer-BioNTech дозволена для використання для дітей від 12 років у більшості країн, що застосовують цей препарат, як-от США, Канада, Австралія, Японія, країни ЄС тощо.

 

 

 

Організаційні документи

Про організацію батьківського всеобучу

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                
Програма роботи батьківського Всеобучу
на 2021-2022 навчальний рік

 

 

Клас

Дата проведення

Тематика батьківського всеобучу

2 класи

Вересень

Вікові особливості дітей молодшого шкільного віку. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час. Безпека дорожнього руху.

Листопад

Здоров'я дитини, фізичний розвиток молодшого школяра. Особистий приклад батьків у попередженні шкідливих звичок дітей.

Лютий

Трудове та екологічне виховання дитини в сім'ї. Обов'язки дитини в сім'ї.

Квітень

Діти і комп’ютер. Підсумки навчального року та орієнтири розвитку дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

3 класи

Вересень

Позитивний та негативний вплив засобів масової інформації на розвиток та здоров'я молодших школярів. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Вплив сім’ї на успішне навчання.

Лютий

Права дитини. Дотримання їх у сім'ї.

Квітень

Виховання чуйності і доброти. Підсумки навчального року та орієнтири розвитку дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

4 класи

Вересень

Заохочення і покарання дитини в сім’ї. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок, вживання дітьми наркотиків та куріння.

Лютий

Права дитини. Дотримання їх у сім'ї. Правове виховання дітей у сім'ї.

Квітень

Виховання у дітей інтересу до книги. Закінчення 2019-2020 навчального року. Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків з умовами проведення державної підсумкової атестації. Організація літнього відпочинку дітей.

5 класи

Вересень

Особливості навчальної діяльності учнів 5-х класів у зв'язку з переходом від початкової до середньої школи. Анкетування батьків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Бесіда з батьками на правову тематику: «Закон – захист прав дітей».

Лютий

Організація дозвілля в сім'ї, трудове виховання.

Квітень

Конфліктні ситуації, як їх попередити. Мікроклімат та взаємостосунки в сім’ї Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

6 класи

Вересень

Чому перехідний вік є важким? Як виховувати в учнів підліткового віку інтерес до набуття знань. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Правове виховання дітей у сім'ї.

Лютий

Типові помилки у сімейному вихованні. Як їм запобігти.

Квітень

Попередження негативних звичок у дітей. Позитивний вплив батьківського прикладу. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

7 класи

Вересень.

Психологічні та фізіологічні особливості хлопців та дівчат у підлітковому віці. Статеве виховання підлітків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Профілактика шкідливих звичок.

Лютий

Виховання у дітей любові до рідного краю.

Квітень

Проблемні питання виховання дитини середнього шкільного віку. Діти і закон. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

8 класи

Вересень.

Роль батьків у формуванні всебічно розвинутої особистості, навичок самоосвіти і самовиховання. Анкетування батьків. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Виховання у школярів культури здоров'я, мотивації до здорового способу життя. Роль батьків у профілактиці та запобіганні шкідливих звичок, вживання дітьми наркотиків, алкоголю та тютюнових виробів.

Лютий

Закон – захист прав дітей. Насильство в сім’ї як проблема превентивного виховання.

Квітень

Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

9 класи

Вересень

Підліток: проблеми виховання дітей в сім'ї.  Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Виховання свідомого ставлення до свого здоров'я як найвищої соціальної цінності. Організація харчування в школі, в сім'ї.

Лютий

Правова відповідальність батьків і неповнолітніх. Деякі поради батькам, якщо дитина зіткнулася з насильством.

Квітень

Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків умовами проведення державної підсумкової атестації. Організація літнього відпочинку дітей.

10 класи

Вересень

Моральний клімат у сім'ї, методика вирішення конфліктних ситуацій у сім'ї. Запобігання травматизму та правопорушень в школі та в позаурочний час.

Листопад

Врахування психологічних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів підлітків у їх професійному самовизначенні.

Лютий

Типові конфліктні ситуації підлітків з батьками та іншими дорослими. Причини правопорушень серед підлітків.

Квітень

Роль батьків у профілактиці негативних звичок у дітей. Організація літнього відпочинку дітей. Запобігання дитячому травматизму під час літніх канікул.

11класи

Вересень

Роль батьків у профілактиці негативних звичок у дітей. Запобігання травматизму в школі та в позаурочний час.

Листопад

Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини.

Лютий

Деякі поради батькам, якщо дитина зіткнулася з насильством.

Квітень

Ознайомлення з нормативною документацією про державну підсумкову атестацію. Знайомство батьків умовами проведення державної підсумкової атестації та ЗНО.

 

 

 

 

 

Положення про батьківський всеобуч

 

Положення
про батьківський всеобуч КЗО «СЗШ № 81» ДМР

 


1. Загальні положення
1.1. Авторитет школи та вчителів у багатьох випадках визначається організацією та проведенням батьківських зборів.
1.2. Батьківські збори — форма аналізу, осмислення на основі даних педагогічної науки, досвіду виховання.
1.3. Батьківські збори — це школа виховання батьків, формуюча батьківська суспільна думка, батьківський колектив.
1.4. Батьки (особи, які їх замінюють) зобов'язані відвідувати батьківські збори, які проводить школа (із Статуту школи).
1.5. Даний документ є локальним актом щодо питань регулювання відносин між школою та батьками.

 

2.Мета та завдання батьківських зборів
2.1. Виховання батьків, батьківського колективу.
2.2. Формування батьківської суспільної думки.
2.3. Ознайомлення батьків із питаннями педагогіки, психології, законодавства України.

 

3.Види батьківських зборів
3.1. Існують такі види батьківських зборів:
• організаційні;
• тематичні;
• збори-диспути;
• звітові;
• збори-консультації;
• збори-співбесіди.
3.2. Батьківські збори, як правило, є комбінованими.
3.3. Основна частина батьківських зборів — педагогічна просвіта (батьківський всеобуч).
3.4. Батьківський всеобуч планується відповідно до:
• вимог соціуму;
• напряму роботи школи;
• вікових особливостей дітей.

 

4. Завдання батьківського всеобучу
4.1. Знайомство батьків з основами педагогічних, психологічних, правових знань.
4.2. Забезпечення єдності виховної взаємодії школи та сім'ї.
4.3. Узагальнення та розповсюдження позитивного досвіду виховання.
4.4. Попередження батьків про уникнення найпоширеніших помилок.
4.5. Залучення батьків до активної участі у виховному процесі.

 

5. Проведення батьківських зборів
5.1. Загальношкільні батьківські збори проводяться один  раз на семестр за планом роботи навчального закладу.
5.2. Основні питання, які розглядають на зборах:
а) ознайомлення:
• з документами про школу;
• з основними напрямами роботи школи;
• із завданнями, які стоять перед школою;
• зі звітами про роботу;
б) обмін досвідом щодо питання виховання дітей;
в) використання знань, умінь можливостей батьків у роботі з дітьми.
5.3. Класні батьківські збори проводяться двічі на семестр.
5.4. Основні питання, які розглядають на батьківських зборах:
• аналіз навчально-виховного процесу у класі;
• визначають подальшу роботу;
• планування, організація діяльності щодо виконання завдань;
• підведення підсумків;
• актуальні педагогічні, психологічні, правові проблеми (батьківський всеобуч).
5.5. При підготовці та проведенні батьківських зборів слід враховувати ряд важливих моментів:
• атмосферу співробітництва школи та сім'ї щодо реалізації програми посилення «плюси та ліквідації «мінусів» у характері та поведінці дитини»;
• професіоналізм педагогів — знання, компетентність (про життя кожної дитини не лише у школі, а й за її межами, уявлення про рівень їхніх вимог, стан здоров'я);
• добрі, довірливі стосунки;
• головні показники ефектності батьківських зборів — це:
а) активна участь батьків;
б) атмосфера активного обговорення питань;
в) обмін досвідом;
г) відповіді на питання, поради та рекомендації.

 

6. Права батьківських зборів
Батьківські збори мають право:
а) звернути увагу батьків на:
• правильне виконання рішень зборів;
• виконання Статуту школи (батьки зобов'язані виконувати Статут школи);
• обговорення питань про шкільне життя та прийняття рішень у формі пропозицій;
б) запрошувати на збори спеціалістів:
• юристів;
• лікарів;
• психологів;
• працівників правоохоронних органів;
• членів адміністрації школи;
• представників громадських організацій.
Усі пропозиції батьківських зборів розглядаються посадовими особами Закладу з наступними повідомленнями про результати розгляду, термін розгляду пропозицій — один місяць.

 

7. Документація батьківських зборів
7.1. На всіх батьківських зборах ведеться протокол.
7.2. Протоколи батьківських зборів:
• підписуються головою та секретарем батьківських зборів;
• протоколи класних батьківських зборів зберігаються у класних керівників та відносяться до шкільної документації.
7.3. Матеріали батьківських зборів зберігаються у папці класного керівника зі скорозшивачем та відносяться до шкільної документації.
7.4. Термін зберігання протоколів та документів до них визначається терміном навчання учнів:
• 1—4-ті класи — 3 роки;
• 5—11-ті класи — 7 років;

 

8. Заключні положення
8.1. Батьківський всеобуч, який проходить на батьківських зборах, може змінюватись у зв'язку зі змінами:
• соціуму;
• напрямку роботи школи;
• рівня освіти батьків.
8.2. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розробляються спільно з:
• адміністрацією;
• психологами;
• головою методичного об'єднання класних керівників.
8.3. Зміни та доповнення до батьківського всеобучу розглядаються на засіданні педагогічної ради у присутності представників загальношкільного батьківського комітету та затверджуються педрадою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

Пам’ятка для батьків

 

  • Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.

 

  • Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину. Пам’ятайте, навчання – це радість (негативні емоції не сприяють  засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.

  • Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.

 

  • Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення (грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї). Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?»

  • Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права (на навчання, відпочинок тощо) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).

 

  • Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її.

  • Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.

 

  • Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.

  • Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій.

 

  • Приймайте та любіть дитину такою, якою вона є.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

© 2018 Комунальний заклад освіти "Середня загальноосвітня школа №81". Всі права захищені.