Комунальний заклад освіти
"Середня загальноосвітня школа №81"


Учням на допомогу

 

Розділи сайту:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Архив новостей за 2011-2012 учебный год

СЕКРЕТИ ЗНО: ЯК ПІДРАХОВУЮТЬ БАЛИ УЧАСНИКІВ ТЕСТУВАННЯ?

ЗНО

 

14.05.2012

 

Щороку абітурієнтів і батьків цікавить безліч питань, пов'язаних із механізмом проведення тестування. Однак особливо всіх хвилює, як же визначаються бали ЗНО, оскільки саме це є головним критерієм під час вступу до ВНЗ. Фахівці Українського центру оцінювання якості освіти вирішили розвіяти всі міфи і здогадки абітурієнтів щодо конвертації тестових балів абітурієнтів в оцінки за шкалою 100 – 200 балів. На популярні серед цьогорічних випускників запитання відповіли заступник директора УЦОЯО Лариса Дворецька і начальник відділу наукового забезпечення УЦОЯО Сергій Раков.

1. ЩО ТАКЕ ТЕСТОВИЙ БАЛ УЧАСНИКА ЗНО З ПЕВНОГО ПРЕДМЕТА І ЯК ЙОГО ОБРАХУВАТИ?

Тестовий бал учасника ЗНО з певного предмета — це сума балів, отриманих за виконання завдань відповідного тесту.

Кількість балів за правильно виконане завдання тесту є фіксованою для кожного типу завдань: завдання з вибором однієї правильної відповіді — один бал, завдання з короткою відповіддю — два бали, завдання на встановлення відповідності — кількість правильно вказаних пар тощо. Перелік усіх форм тестових завдань і схеми їх оцінювання (для кожного предмета) наведені на сайті УЦОЯО у рубриці «Підготовка до ЗНО».

Учасник тестування може обрахувати свій тестовий бал за виконання тесту ЗНО з відповідного предмета після оприлюднення правильних відповідей на сайті УЦОЯО.

2. ЧОМУ ПРИ ВСТУПІ ДО ВНЗ НЕ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ЛИШЕ ТЕСТОВІ БАЛИ УЧАСНИКІВ ЗНО?

Тестові бали ЗНО не є стандартизованими. Тестування з кожного предмета проводиться щорічно за кілька сесій (основна та додаткова). Всі варіанти тестів для сесій розробляються за єдиною специфікацією. Але всі ці тести різні — вони складаються з різних завдань і таким чином один тестовий бал (еталон) однієї сесії не рівний одному тестовому балу (еталону) іншої сесії. Наприклад, 20 тестових балів однієї сесії не дорівнюють20 тестовим балам іншої сесії. Крім того, специфікації тестів змінюються щорічно, іноді незначною мірою, іноді досить радикально (наприклад, у 2010 році з тесту ЗНО з математики вилучили тестові завдання з розгорнутою відповіддю). Це також призводить до зміни ваги одного тес­тового бала рік у рік.

Отже, при використанні тестових балів як результату учасника ЗНО виникає складна процедура порівняння тестових балів різних сесій тестів з одного предмета. Без цього оцінки будуть несправедливими стосовно тих чи інших учасників тестування.

 

Не можна враховувати і відсоток набраних балів від максимальної можливої кількості балів за тест з тієї самої причини — вага одного бала залежить від складності завдань тесту.

 

Тестові бали було б коректно використовувати, якби ЗНО проходили один раз на рік, в одну сесію з кожного предмета за єдиним тестом. А при вступі до ВНЗ — тільки сертифікати ЗНО поточного року. В Україні, згідно з правилами прийому, до приймальних комісій ВНЗ подаються сертифікати ЗНО за кілька років. Наприклад, у2012 році є дійсними Сертифікати ЗНО, які були отримані у 2008 – 2012 роках. Крім того, кожен рік тестування має основну сесію (або сесії) і додаткову.

3. ЯК МОЖНА ВИЗНАЧИТИ ОЦІНКУ ЗА ТЕСТ ЗНО З ПЕВНОГО ПРЕДМЕТА ЗА ШКАЛОЮ 100 – 200?

Свою оцінку за тест ЗНО з відповідного предмета за шкалою 100 — 200 балів учасник тестування може визначити за таблицею переведення балів, отриманих за тест, в рейтингову шкалу (від 100 до балів). Цю таблицю УЦОЯО розміщує на своєму сайті в день оголошення результатів з відповідного предмета.

4. У ЧОМУ ПЕРЕВАГА БАЛІВ ЗА ШКАЛОЮ 100 – 200 НАД ТЕСТОВИМИ БАЛАМИ?

Існуюча система перетворення (конвертації) тестових балів учасників тестування у шкалу 100 – 200 складалася упродовж п'яти років експериментів з підготовки системи ЗНО в Україні.

 

Основне призначення ЗНО — забезпечення вступу до ВНЗ. Результати ЗНО використовуються переважно для визначення рейтингу абітурієнтів, за яким приймальні комісії ВНЗ здійснюють відбір студентів. Рейтинг абітурієнтів визначається сумою балів сертифікатів ЗНО, що подаються до приймальних комісій ВНЗ, у сукупності із середнім балом атестата. При цьому враховуються бали сертифікатів ЗНО, отриманих у будь-який рік і у будь-яку сесію тестування.

 

Розподіл балів за шкалою 100 – 200 є завжди однаковим, не залежить від довжини і складності тесту, від предмета і сесії тестувань, має однаковий діапазон змін балів. І відсоток кількості учасників тестувань, які набрали не менше заданого бала, завжди однаковий.

 

Як наслідок, і зміст оцінок за шкалою 100 – 200 з різних предметів і сесій тестувань завжди однаковий. Наприклад, найкращі учасники в кожній сесії завжди мають оцінку 200, найгірші — оцінку 100. Середній результат оцінок з кожного предмета дорівнює 150. Скажімо, відсоток тих, хто набрав не менше124 балів, дорівнює приблизно 90 %; не менше 140 балів — 70 %; не менше150 балів — 50 %; не менше175 балів — 10 %; не менше190 балів — 2 % тощо.

 

ВНЗ можуть легко регулювати якість набору, використовуючи оцінки за шкалою 100 – 200. Для цього достатньо встановити мінімальний поріг балів для прийому документів. Наприклад, якщо ВНЗ визначив з певного предмета поріг 175 балів, то це означає, що цей ВНЗ обиратиме студентів із 10 % найкращих абітурієнтів з цього предмета по всій країні.

 


Як здати ЗНО

У день ЗНО

 

  • Будь зконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.

 

  • Дій швидко, але не поспішай. Перед тим як дати остоочну відповідь , двічі прочитай завадання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.

 

  • Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей на які ти не сумніваєшся.

 

  • Пропускай! Потрібно навчитися швидко пропускати важкі і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.

 

  • Читай завжди уважно завдання до кінця. Розуміти завдання з перших слів і добудовувати закінчення за допомогою власної уяви – це надійний шлях шлях до помилок.

 

  • Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.

 

  • Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.

 

  • Використовуй методику виключення. Якщо не знаєш правильної відповіді , то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності.

 

  • Заплануй два круги. Завжди перевіряй себе. Навіть якщо відповідь легка і однозначна на перший погляд.

 


Готуємося до ЗНО

Календар проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2012 році

 

Міністерством освіти і науки, молоді та спорту від 23.11.2011 затверджено наказ № 1346 "Про затвердження календарного плану підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2012 році". Згідно з яким, реєстрація учасників ЗНО розпочнеться з 1 січня і триватиме до 20 лютого 2012 року, тестування проводитиметься в період з 15 травня до 07 червня за наступним графіком:

 

З 1 січня до 20 лютого 2012 року

Реєстрація учасників ЗНО 2012 року

24, 31 березня 2012 року

Проведення пробного тестування

15 травня до 7 червня 2012 року

Проведення основної сесії ЗНО

15 травня 2012 року

Тестування з хімії

17 травня 2012 року

Тестування з російської мови

19 травня 2012 року

Тестування з географії

21 та 22 травня 2012 року

Тестування з математики

24 травня 2012 року

Тестування з всесвітньої історії

26 травня 2012 року

Тестування з іноземних мов

28 та 29 травня 2012 року

Тестування з української мови і літератури

31 травня та 1 червня 2012 року

Тестування з історії України

5 червня 2012 року

Тестування з фізики

7 червня 2012 року

Тестування з біології

З 30 травня до 1 липня 2012 року

Оголошення результатів ЗНО

З 18 до 23 червня 2012 року

Проведення додаткової сесії ЗНО


 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

 

Н А К А З

 

м. Київ

 

09.08.2011

 

Про зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2012 році

 

№ 946

 

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 серпня 2011 року

за № 1006/19744

 

Відповідно до Указу Президента України від 30 вересня 2010 року № 926 "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні, постанови Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 Деякі питання запровадження зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Провести в 2012 році зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України, з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, російської мови, однієї з іноземних мов (за вибором): англійської, німецької, французької, іспанської.

 

2. Установити, що в 2012 році результати зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень випускників навчальних закладів системи загальної середньої освіти зараховуються як вступні випробування до вищих навчальних закладів для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста та бакалавра (спеціаліста, магістра медичного та ветеринарного спрямувань).

 

 

3. Українському центру оцінювання якості освіти (Зайцева І. П.):

 

3.1. Забезпечити розроблення та укладення тестів з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, російської, англійської, німецької, французької, іспанської мов.

 

3.2. Здійснити переклад тестів з історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською, угорською мовами.

 

3.3. Провести роз'яснювальну роботу серед громадськості щодо порядку проведення в 2012 році зовнішнього незалежного оцінювання.

 

3.4. Подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

4. Департаменту економіки та фінансування (Даниленко С. В.) під час формування пропозицій щодо фінансування в 2012 році бюджетної програми 2201470 Здійснення зовнішнього оцінювання та моніторингу якості освіти Українським центром оцінювання якості освіти та його регіональними підрозділами передбачити видатки на проведення зовнішнього незалежного оцінювання в повному обсязі.

 

5. Адміністративно-господарському департаменту (Ворошиловський О. В.) у встановленому порядку зробити відмітку в архівних справах.

 

6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

 

7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

 

Міністр Д. В. Табачник


Готуємося до ДПА

 

Про порядок закінчення

навчального року та проведення

державної підсумкової атестації

у загальноосвітніх навчальних закладах

в 2011/2012 навчальному році

 

 

Закінчення 2011/2012 навчального року і проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти визначено відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 р. № 686-р «Про деякі питання завершення 2011/2012 навчального року у зв'язку з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу».

 

З урахуванням вимог Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.02.2008 за № 151/14842, зі змінами (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 23.11.2010 № 1116 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09.12.2010 за № 1237/18532) та особливостей організації навчально-виховного процесу, передбачених Типовими навчальними планами, перелік яких подано у листі Міністерства освіти і науки України від 20.02.2009 №1/9-120, Типовими навчальними планами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2010 № 834 (для учнів 10-11 класів) та листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 21.07.2011 № 1/9-556 «Щодо організації навчально-виховного процесу у 2011/2012 навчальному році» наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 14.11.2011 № 1310 затверджено форми, зміст і особливості підготовки до проведення у 2011/2012 навчальному році державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

У 4-х, 9-х та 11-х класах у 2011/2012 навчальному році атестація проводиться за збірниками, затвердженими наказами МОНмолодьспорт від 13.01.2012 № 20 та № 21 «Про надання грифа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України збірникам завдань для проведення державної підсумкової атестації» крім іспиту з технологій для учнів технологічного профілю. Перелік збірників та методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації подаються у додатку 1.

 

З метою організованого проведення зазначеного заходу загальноосвітній навчальний заклад на період з 4 по 28 травня 2012 року може вносити зміни у розклад навчальних занять і режим роботи як окремих класів, так і закладу в цілому, про що завчасно повідомляють учнів та їх батьків.

 

У цьому навчальному році навчальні заняття у 1–8 та 10 класах завершуються 25 травня, в 9 класах – 14 травня, а в 11 класах – 3 травня 2012 р.

 

Після завершення навчальних занять у загальноосвітніх навчальних закладах проводиться свято «Останній дзвоник», дату проведення якого навчальні заклади визначають самостійно.

 

Навчальні екскурсії та навчальна практика учнів організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 № 1/9-61 та проводяться протягом навчального року.

У 4-х класах державна підсумкова атестація проводиться з 11 по 20 травня із української мови та читання, математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації і результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).

 

У 9-х класах державна підсумкова атестація проводитиметься з 15 по 30 травня з п'яти предметів: української мови, математики, географії, біології, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу.

У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено.

 

З усіх обов'язкових предметів атестація проводиться письмово за збірниками, рекомендованими МОНмолодьспорт. У разі проведення атестації за вибором, форму проведення атестації (усно чи письмово) обирають учні. Переліки білетів для проведення атестації в усній формі подаються у додатку 2.

Державна підсумкова атестація з української мови для випускників 9-х класів (диктант) проводитиметься 15 травня. Завдання буде оголошено в день проведення атестації по телебаченню (канал УТ-1) та радіо.

Конкретні дати проведення атестації з інших предметів визначають навчальні заклади за погодженням з відповідними управліннями освіти . При складанні розкладу проведення державної підсумкової атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.

Державна підсумкова атестація розпочинається о 9.00. Інший час початку проведення державної підсумкової атестації має бути погоджений навчальними закладами з відповідними органами управління освітою.

 

Державна підсумкова атестація для випускників 11-х класів проводиться з 4 по 11 травня з трьох предметів у письмовій формі за збірниками завдань.

 

4 травня відбудеться державна підсумкова атестація з української мови (переказ, обов'язково). Завдання буде оголошено в день проведення атестації по телебаченню (канал УТ-1) та радіо.

Дати проведення атестації з двох інших предметів (з історії України або математики (для учнів, які навчалися за універсальним профілем) чи з профільного предмета (для учнів, які навчалися в класах інших профілів) та з предмета за вибором учнів) визначають навчальні заклади за погодженням з відповідними управліннями освіти .

 

Бали за державну підсумкову атестацію в основній та старшій школі виставляються у класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».

Випускникам, які звільнені від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис (звільнений (а)).

Результати державної підсумкової атестації виставляються у додатки до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата.

 

Для проведення Державної підсумкової атестації з української мови, яка є обов'язковою для учнів усіх загальноосвітніх навчальних закладів України, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України безкоштовно надсилає до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідно до кількості навчальних закладів, для практичного використання збірники завдань, які видані ТОВ «Центр навчально-методичної літератури»:

 

1. «Збірник диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І., Мацько О.М., Сидоренко О.М.);

 

2. «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з української мови. 11 клас» (укл. Шелехова Г.Т., Новосьолова В.І., Ярмолюк А.В.);

 

А також будуть надіслані збірники:

 

1. «Збірник диктантів для державної підсумкової атестації з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання (російською мовою). 9 клас» (укл. Бикова К.І., Кошкіна Ж.О.).

 

2. «Збірник переказів для державної підсумкової атестації з російської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з російською мовою навчання (російською мовою). 11 клас» (укл. Король Г.М., Мельникова Л.В., Путій Т.М.).

 

 

Зазначені збірники завдань надійдуть до книжкових баз до 1 квітня поточного року.

Електронні версії всіх збірників завдань для державної підсумкової атестації буде розміщено до 1 квітня поточного року на офіційних веб-сайтах Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (www.mon.gov.ua) та Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) для практичного використання в процесі підготовки та проведення державної підсумкової атестації учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

 

Учні (вихованці) основної та старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів (класів, груп) з навчанням мовами національних меншин, які прибули із-за кордону і почали вивчати українську мову лише в поточному навчальному році, замість атестації з цього предмета можуть за заявою батьків або осіб, які їх замінюють, та рішенням педагогічної ради проходити атестацію з мови навчання.

 

Учні 9-х та 11-х класів, які хворіли під час проведення державної підсумкової атестації, зобов'язані надати медичну довідку, на підставі якої їм надаватиметься право пройти атестацію в інші терміни.

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти учасники міжнародних предметних олімпіад та турнірів, конкурсів, переможці III та учасники IV етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад звільняються від атестації з предметів, з яких вони стали переможцями (у відповідних випускних класах). У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту та (чи) атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів — 12 балів.

 

Переможці II та учасники ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт Малої академії наук (у відповідних випускних класах) звільняються від атестації з предмета, який є базовим для оцінювання навчальних досягнень учнів під час конкурсу. У додаток до свідоцтва про базову загальну середню освіту або (чи) атестата про повну загальну середню освіту виставляються річний та атестаційний бали з цих предметів — 12 балів.

 

Учасники тренувальних зборів з підготовки до олімпіад, турнірів, змагань, конкурсів, які мають статус міжнародних, звільняються від атестації. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляється річна та атестаційна оцінки 12 балів з того предмета, з якого учень(учениця) брав(ла) участь в олімпіаді; з інших предметів виставляються атестаційні оцінки за результатами річного оцінювання.

 

Випускникам загальноосвітніх навчальних закладів, які мають міжнародний сертифікат (диплом) мовного іспиту (Kleines Deutches Sprachdiplom (KDS) — німецька мова; DELF/DALF — французька мова; IELTS, TOEFL, Cambridge ESOL , Pearson Test of English ( PTE ) рівня ( B -1, B -2), — англійська мова; D.E.L.E. — іспанська мова), зазначені вище іспити зараховуються як державна підсумкова атестація. У додаток до атестата про повну загальну середню освіту виставляються річна та атестаційна оцінки з цих предметів 12 балів.

При визначенні претендентів на нагородження золотою та срібною медалями та їх нагородженні необхідно дотримуватися вимог Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні».

 

В окремих випадках при визначенні претендентів на нагородження золотою або срібною медалями за письмовою заявою батьків або осіб, що їх замінюють, для учнів (вихованців) загальноосвітніх санаторних та спеціальних навчальних закладів (шкіл-інтернатів) може проводитися державна підсумкова атестація, якщо ці учні навчалися за загальноосвітніми програмами.

 

Контроль за правильністю присудження золотої та срібної медалей покладається на Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

 

Документи про повну загальну середню освіту вручаються випускникам 12–13 травня 2012 р. на урочистих зборах. Документи про базову освіту вручаються учням, які закінчили 9-й клас 31 травня – 1 червня. До участі в зборах, як правило, запрошуються батьки, представники громадських організацій, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, засобів масової інформації.

 

Конкретна дата проведення урочистостей у регіонах визначається Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

 

Заступник Міністра Б.М. Жебровський

 

 

По цьому посиланню можна скачати Додаток до листа Особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році.


День знань святкуватимуть 1 вересня

Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 липня 2011 р. N 686-р «Про деякі питання завершення 2011/2012 навчального року у зв'язку з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» визначено, що заняття в усіх навчальних закладах будуть завершені до 25 травня.

Коли розпочнуться навчальні заняття у школах? Як буде здійснюватися навчальний процес, державна підсумкова атестація? Чи будуть канікули? Ці питання хвилюють більшість батьків наших учнів, особливо майбутніх випускників.

 

Хочемо Вас заспокоїти. Ніяких радикальних змін не відбуватиметься.

2011/2012 навчальний рік розпочнеться у «День знань» 1 вересня. Протягом навчального року зберігатимуться канікули. Їх тривалість, як і раніше, буде не меншою ніж 30 календарних днів.

Не відчують змін учні 1-8 та 10 класів. Різниця між попередніми роками для них полягатиме лише в тому, що навчальні екскурсії та навчальна практика проводитимуться протягом року.

 

Державна підсумкова атестація для учнів 9-х класів пройде з 15 по 30 травня, для випускників 11-х класів - з 4 по 11 травня 2012 року. Навчальні заняття для них завершаться відповідно 14 та 3 травня.

 

Після проведення державної підсумкової атестації для учнів 11-х класів пропонується провести «Свято завершення навчального року». Документи про загальну середню освіту випускники 11-х класів отримають 12-13 травня, а 9-х класів - 31 травня - 1 червня 2012 року.

Зовнішнє незалежне оцінювання у наступному році планується провести трохи раніше - з 14 травня по 7 червня.

 

Чи встигнуть наші випускники засвоїти програмний матеріал, адже вони закінчують навчання на 10-14 днів раніше? Встигнуть. Міністерство відповідними листами щодо вивчення навчальних предметів врегулювало цю ситуацію. Наші випускники отримають у повному обсязі необхідні знання, які відповідатимуть програмним вимогам.


10 ВНЗ – рекордсменів за кількістю поданих заяв

Станом на 11.00 год. 22 липня 2011 року, кількість поданих заяв абітурієнтів становить понад 710 тисяч, перевірених атестатів абітурієнтів – 215 тисяч.

 

Найбільше подано заяв до таких вищих навчальних закладів:
- 22700 - Національний університет «Львівська політехніка»;
- 21700 - Львівський національний університет імені Івана Франка;
- 20500 - Київський національний університет імені Тараса Шевченка;
- 20400 - Національний технічний університет України «КПІ»;
- 19500 - Національний авіаційний університет;
- 16000 - Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана;
- 12000 - Дніпропетровський національний університет імені Олеся Гончара;
- 11600 - Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова;
- 10000 - Волинський національний університет імені Лесі Українки;
- 10000 - Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника.

 

Відвідувачів інформаційної системи «Конкурс»: vstup.info - 1,9 млн.

 

Переглядів сторінок інформаційної системи «Конкурс»: vstup.info - 38 млн.

 

Середній час перебування на сайті: 13 хвилин.

 

Країн: 93.


Критерии при оценивания знаний учащихся

Часто возникает вопрос и у учащихся и у их родителей об объективности выставленной учителем оценки.

 

Мы размещаем ссылку на официальный документ - НАКАЗ №329 от 13.04.2011, в котором сказано, чем руководствуется учитель при выставлении оценки.

 

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0566-11

 


Вступительные экзамены возвращаются?

Еще не успела пройти эйфория у нынешних руководителей Минобразования от вроде бы "успешного" проведения в 2011 году внешнего оценивания знаний абитуриентов, как в печати появилось сообщение о результатах социологического опроса, организованного компанией Research&BrandingGroup несколько недель назад. По данным этого опроса 48% украинцев считают, что необходимо во вступительную кампанию вернуть вступительные экзамены.

 

Нет никаких оснований не верить или абсолютно однозначно воспринять эту информацию. Конечно, можно было бы стать на сторону некоторых комментаторов этой новости, решивших, что такое исследование заказано образовательным министерством и отдельными вузами Украины с целью последующего наступления на систему внешнего оценивания. Или поддержать мысль других, что его вроде бы инициировали покровители отдельных абитуриентов-незнаек нынешних и будущих, чтобы создать видимость "народной" поддержки возвращения вступительных экзаменов. Однако, по нашему мнению, ситуация не так однозначна.

 

Для начала обратимся к результатам опросов, которые проводили известные отечественные социологические компании, начиная с 2005 года. Так, по данным исследований Фонда "Демократические инициативы" им. Илько Кучерива число тех, кто считал поступление в вуз по результатам внешнего оценивания лучше системы вступительных экзаменов в 2008 г . составило 32,4%, а в 2010 г . - 40,8%. В целевой группе (это те, кто непосредственно имел дело с внешним оцениванием), количество сторонников внешнего оценивания в 2010 г . достигли почти 62%. Обратим внимание на то, что это исследование проводилось в марте-апреле в 2010 г ., то есть до того, как новоназначенный министр образования и науки Дмитрий Табачник взялся "реформировать" внешнее тестирование. В марте в 2011 г ., после того, когда отшумели баталии тестирования- 2010 г ., проводившегося по новым правилам, социологи Фонда "Демократические инициативы" фиксируют снижение количества тех, кто поддержал систему поступления в вузы лишь по результатам ВНО (в целевой группе) до 57,3%. Как видим, уровень доверия к системе, признанной зарубежными и отечественными экспертами одной из самых успешных образовательных реформ, начал снижаться.

 

Поэтому результаты, полученные компанией Research&Branding, не стали какими-то неожиданными. Более того, мы уверены, что иначе и не могло быть. Сомнительные новации, внесенные в Условия приема в высшие учебные заведения в 2010 и 2011 году, так нивелировали роль и значение внешнего оценивания в системе поступления в украинские университеты, что это, наконец, поняли и рядовые украинские граждане.

 

Для подтверждения такого вывода обратимся к фактам.

Как известно, система внешнего оценивания вводилась для создания равных условий доступа к высшему образованию. То есть, речь шла о том, что каждый абитуриент должен иметь одинаковые возможности для проявления уровня своих знаний. На оценку, которую он получал, сдав тесты в 2008-2009 гг., не влияла школа, где абитуриент учился, место работы и должность родителей, их финансовые возможности, кумовские, семейные и другие связи. К результатам внешнего оценивания университеты не могли добавить никаких бонусов, дополнительных баллов и т.п. Сдавая тесты, все были в одинаковых условиях: дети бедных и богатых, мажоры и простые ребята и девушки из отдаленных сел и городов, медалисты и школьные "троечники", те, кто закончил школу очень давно и те, кто только что получил среднее образование в самых престижных учебных заведениях Украины. Они получили одинаковые задания, одинаковые условия для того, чтобы показать свои знания и воспользоваться полученными результатами. Но могло ли подобное равенство быть по душе тем, кто давно считал себя небожителем или, хотя бы, претендентом на этот статус. Не по душе была система внешнего оценивания и части работников высших учебных заведений. Ведь начал пересыхать мощный источник получения дополнительных доходов от торговли конституционным правом на получение доступа к высшему образованию. И поэтому, видимо, недаром четыре раза (!) в 2008-2009 годах оппозиция в Верховной Раде блокировала принятие закона о внешнем оценивании.

 

Но их время настало. Весной в 2010 году новообретенное руководство министерства начало переформатирование основных принципов проведения вступительной кампании. В очень сжатые сроки были внесены изменения в уже утвержденные Условия приема. Еще быстрее они прошли согласование и государственную регистрацию в Министерстве юстиции, что уже было чудом, ведь на подобную процедуру, как правило, тратились недели. А в этом случае все было сделано за несколько дней. И те нормы, которые раньше, по мнению специалистов Минюста противоречили действующим нормативным документам, стали им соответствовать. Соответствующими действующему законодательству, были признаны и очередные изменения Условий приема, сделанные в конце уже 2010 года.

 

А теперь пора посмотреть на то, как повлияли эти изменения на реализацию конституционного принципа равного доступа к высшему образованию.

 

По данным Гражданской сети "Опора", которая наблюдала за внешним оцениванием и проведением вступительной кампании, за право получать степень бакалавра в высших учебных заведениях ІІІ-IV уровней аккредитации зарегистрировались почти 290 тысяч абитуриентов. В системе "Конкурс" "засветились" 194 566 сертификатов внешнего оценивания. Таким образом, почти 100 тысяч абитуриентов внешнее оценивание не проходили. Следовательно, изменения в Условия приема фактически разделили абитуриентов на тех, кто сдавал тесты и тех, кто от этой процедуры был освобожден. Если это можно назвать равными условиями, то с одинаковым успехом украинское образование можно назвать европейским. Понятно, что никто этому не поверит.

 

Точно так же не стоит верить и тому, что равные условия имели те, кто стал студентом, подав в приемные комиссии сертификаты внешнего оценивания, полученные в разные годы. Таких в 2011 году было несколько десятков тысяч. Опытным работникам приемных комиссий даже в страшном сне не могла привидеться ситуация, чтобы абитуриент принес вместе с документами результаты вступительного экзамена, сданного несколько лет назад и требовал бы зачесть его в текущей вступительной кампании. Но с сертификатами, полученными в предыдущие годы, это уже не страшный сон, а реальность. Даром, что тесты в разные годы были разными, изменились программы внешнего оценивания, что подобная практика противоречит элементарным научным постулатам.

 

А можно ли назвать шагом к утверждению конституционного принципа равенства доступа к высшему образованию учет при поступлении так называемого среднего балла школьного аттестата. Этот шаг в Комитете Верховной Рады по вопросам образования и науки образования называют европейским. Очень бы хотелось увидеть настоящую европейскую страну, где путем арифметического сложения суммируют оценки выпускника (выставленные по критериальной шкале) и переводят их в рейтинговую шкалу по крайне примитивной и несовершенной методике. Отсутствие государственных стандартов образования, единых критериев оценивания, разные заведения образования, разный уровень требований к ученикам и ряд других объективных и субъективных факторов кричат о том, что подобный шаг, как с точки зрения педагогики, так и науки об образовательных измерениях, - бессмыслица. Однако эта норма во вступительной кампании действует уже второй год. И сегодня уже нет сомнений в том, что это решения не имело позитивного влияния на качество работы школы, а вот к возрождению охоты в ней за хорошими оценками в канун выпускного бала привело. На этой охоте есть и охотники, и добыча. Есть и оружие, которое действует безотказно и уверенно, - взятка.

 

Об этом свидетельствует и исследование, проведенное специалистами Центра тестовых технологий и мониторинга качества образования. Его результаты показывают, что количество так называемых "медалистов" в 2011 году значительно возросло. Если по результатам 2008/09 у.г. школы Украины закончили 4,7% учащихся, награжденных золотыми и серебряными медалями (к общему количеству выпускников), то по результатам 2010/11 у.г. их стало 7,5%. В частности, в Черновицкой области прирост составил 8,2%, в г. Севастополе - 4,7%, Тернопольской - 4,3%, Киевской - 4%. Так что ряды медалистов растут, а тех, кто на тестировании знал теорему Пифагора, - нет. Понятно, что у рядового украинца возникает элементарный вопрос: "А для чего внешнее оценивание? Лучше купить хороший средний балл аттестата?"

 

Своеобразные бонусы в дискредитацию системы внешнего оценивания добавило введение преимуществ для абитуриентов, учившихся на подготовительных отделениях высших учебных заведений, заплатив за это приличную сумму (думайте о равных условиях доступа к высшему образованию). Еще и величина этого преимущества оценена в 20 баллов. Напомним, что для получения дополнительных двадцати баллов на внешнем оценивании необходимо ответить на 15-20 вопросов, то есть показать знания. Но для чего учить, повторять программный материал, переживать, сдавая тесты, когда можно записаться на курсы, заплатить деньги, как-то там сдать экзамен и получить те же 20 баллов.

 

Между прочим, есть еще один аспект этой проблемы. Бонусное стимулирования абитуриентов к поступлению на подготовительные курсы очевидно должно было бы повлиять на значительное улучшение уровня их знаний, что показали бы результаты внешнего оценивания. Но этого не произошло. Результаты внешнего оценивания, как и в прошлом году, свидетельствуют о низком уровне знаний будущих студентов, несмотря на подготовительные курсы, учет среднего балла аттестата и, даже снижение общего уровня сложности тестов, которые использовались в 2011 году. Так чего же добились такими, с позволения сказать, "реформами". Ничего другого, кроме снижения уровня доверия населения к внешнему оцениванию, что, очевидно, и повлияло на результат, полученный в ходе социологического опроса, о котором шла речь выше. Да собственно, такая задача и ставилась.

 

Также нет сомнений в том, что формирования негативного отношения к внешнему оцениванию способствовали и проблемы, которые были при проведении тестирования в 2011 году. Но эта тема достойна отдельного комментария.

 

Вернемся к результатам опроса, проведенного кампанией "Research&BrandingGroup". Мы им можем доверять или не доверять. Но они засвидетельствовали достаточно симптоматичный факт: появление таких результатов по меньшей мере означает, что наступление на систему внешнего оценивания, начатое в 2010 году, вступило в новую фазу. В спину системе, признанной успешной отечественными и зарубежными экспертами, забит огромный осиновый кол. И этот удар не последний. О следующих расскажем дальше. В том, что они будут, уже нет сомнений.

 

Автор: Игорь Ликарчук, директор Центра тестовых технологий и мониторинга качества образования.

 

За матеріалам: УНІАН

Дата публікації: 17.08.2011


История табакокурения

Как и многие другие привычные нам растения — томаты, картофель и подсолнечник — табак изначально рос только на американском континенте.

 

Первые свидетельства употребления табака индейцами насчитывают около 6000 лет. А открытие Америки Колумбом и знакомство с местной культурой привело к появлению табака в Европе.

 

Слово табак – индейского происхождения. «Тобакко» – так на аравакском языке называлось это растение семейства пасленовых. А вот от слова «сик-ар», которое на языке майя обозначало процесс курения, в итоге произошло слово «сигарета».

 

Любопытно, что Колумб не только завез табак в Европу, но и оставил первое «табачное» название на карте. Именно он дал название острову Тобаго, который сейчас стал частью государства Тринидад и Тобаго.

 

Табак в Европе: первые столетия

 

После попадания в Европу табак поначалу встречал два совершенно противоположных приема. Где-то считали его лекарством от многих болезней.

 

Так, посол Франции в Португалии Жан Нико ввел обычай нюхать табак при французском дворе, убеждая окружающих, что он помогает от головной боли. Именно в честь Нико табак получил свое латинское имя, которое потом дало название никотину.

 

Зато церковь и особенно инквизиция табак не приветствовали, в особенности — курение. Считалось, что курящий возносит фимиам дьяволу. В разное время и в разных странах за курение могли сжечь на костре или отрубить руку.

 

На Руси при царе Михаиле Федоровиче за употребление и хранение табака могли отрезать нос. Разрешать и даже поощрять употребление табака стали при Петре I – равняясь на Европу.

 

Переход к курению

 

Первоначально табак в основном жевали и нюхали. Впоследствии постепенно осуществлялся переход на более удобный потребителю и более выгодный продавцу способ – курение. А табачная промышленность начала приносить сверхприбыли.

 

Бурный рост табакокурения и табачной промышленности начался в конце XIX века, и к 1950-1960-м годам достигло своего пика. Тогда же к делу подключилась реклама, формируя положительный образ курильщика – «крутого» мужчины. В результате сейчас в мире курит более миллиарда человек.

 

Осознание вреда

 

Первым влиятельным человеком, который развернуто заговорил о вреде табака, стал английский король Яков I Стюарт, один из самых образованных людей своего времени. В 1604 году он опубликовал работу «Возражения против табака» (A Counterblaste to Tobacco).

 

Вот самая известная цитата из нее: «Эта привычка отвратительна для глаз, разрушительна для мозга, ненавистна носу, опасна для легких, а сопутствующий ей черный вонючий дым – почти как дым в бездонном аду».

 

Однако фактических данных об опасности табака у Якова I еще не было. Первым из ученых смог обнаружить влияние табака на здоровье британский натуралист Джон Хилл. Он в 1761 году в труде «Аргументы против свободного использования нюхательного табака» (Cautions Against the Immoderate Use of Snuff) указал на то, что нюхание табака вызывает образование раковых опухолей в носоглотке.

 

В наше время основное заболевание, связанное с табаком, тоже относится к онкологии — это рак легких. Его эпидемия началась в XX веке.

 

Еще в начале 1900-х годов врачи приглашали коллег посмотреть на случай рака легкого, справедливо полагая, что другой такой шанс в жизни врача может и не представиться. В 1912 году во всем мире врачи зарегистрировали всего 374 случая рака легкого, но впоследствии количество заболевших начало резко расти. Установить связь между курением и раком легких оказалось нелегко.

 

Как позже выяснилось, кривая роста заболеваемости раком в точности повторяет график роста потребления сигарет, но с опозданием в 20 лет. В 1929 году немец Фриц Ликинт первым достоверно показал эту связь, однако после Второй мировой войны достижения германских врачей были забыты.

 

В 1951 году группа британских медиков начала глобальное исследование British Doctors Study. Оно длилось 50 лет, и охватило 34 439 человек, но уже к 1956 году убедительно доказало: курение – основная причина рака легких.

 

Более поздние данные исследования показали и связь курения с инфарктом миокарда, и то, что курение в среднем забирает 10 лет жизни человека, и что более половины курильщиков умирают от связанных с их привычкой болезней.

 

Всемирная борьба с курением

 

Осознание того, что курение – смертельная привычка, привело к постепенному ограничению курения в развитых странах. В 2003 году Всемирная организация здравоохранения (ВОЗ) разработала специальный документ – Рамочную конвенцию по борьбе против табака.

 

Это первый международный юридический документ, направленный на сокращение потребление табака и смертности от курения. Он обязывает страны-участницы конвенции применять определенные шаги в этом направлении: повышать цены и налоги на табачные изделия, ограничивать продажу табака несовершеннолетним, проводить антитабачные информационные кампании, размещать информацию о вреде курения на пачках сигарет, ограничивать рекламу табака и курение в общественных местах.

 

В первый же год документ подписали 40 стран. Россия присоединилась к конвенции в 2008 году. В нашей стране началась борьба с курением на государственном уровне.

 

Самое важное

 

Современная цивилизация знакома с табаком уже более 500 лет, и достаточно быстро люди начали понимать вред от него. Сейчас противодействие табачной эпидемии стало общемировым делом – обязательства по борьбе с курением приняли на себя уже 174 страны мира.