Комунальний заклад освіти
"Середня загальноосвітня школа №81"


Учням на допомогу

 

Розділи сайту:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст розділу

 

 

 

Архів за 2010-2011 н.р.

 

Архів за 2011-2012 н.р.

 

Архів за 2013-2014 н.р.

 

Архів за 2014-2015 н.р.

 

Архів за 2015-2016 н.р.

 

Цікава та корисна інформація 2016-2017 навчального року

Памятки-поради щодо складання ДПА

До складання ДПА

1. Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.


2. Складіть план підготовки до державної підсумкової атестації на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете (розділ, тема тощо).


3. Під час підготовки до ДПА з будь-якого предмета структуруйте матеріал за допомогою планів, схем. Робіть це у письмовому вигляді. Адже досить часто буває так: вам здається, що ви все знаєте, пам’ятаєте, а коли починаєте відповідати – ваша відповідь виходить уривчастою, фрагментарною.


4. Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення: наприклад, якщо потрібно вивчити 100 питань за чотири дні, то у перші два дні вивчіть 70% усього обсягу, третього дня – решту питань, четвертого – повторіть вивчене. При цьому складні питання чергуйте з простішими.


5. Розпочніть заняття з найважчого матеріалу, який знаєте найгірше. Якщо не можете щось згадати, запишіть на аркуші запитання, які ви можете поставити учителю під час консультації.


6. Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.


7. Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.


8. Пам’ятайте, що інформація, одержана на консультації перед ДПА, буде корисною для вас.


9. Не забудьте під час консультації поставити педагогу ті запитання, які вас найбільше хвилюють.


10. Робіть шпаргалки за бажанням, це сприяє закріпленню знань, однак пам’ятайте, що користуватися ними під час ДПА не можна.


11. Проговоріть з батьками плани своїх відповідей на запитання.


12. Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.


13. Не забудьте прийти на консультацію.


14. Відпочиньте за два-три дні до ДПА.


15. Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не починайте «зубрінням».


16. Чергуйте заняття і відпочинок під час усього періоду підготовки до ДПА.


17. Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху.


18. Прийдіть на ДПА завчасно.

 


Під час складання ДПА усної державної підсумкової атестації

1. Візьміть білет, назвіть його номер. 
2. Сядьте на місце, заспокойтеся.
3. Прочитайте завдання.
4. Зосередьтесь і спробуйте зрозуміти зміст завдань.
5. Складіть детальний план відповіді, запишіть важливі визначення, формули, схеми.
6. Готуючи конспект відповіді, не намагайтеся записати все слово в слово. Відшліфуйте і зафіксуйте першу фразу своєї відповіді, яка має бути змістовною і стилістично бездоганною.
7. Пам’ятайте, що таблиці, плакати тощо, що є у вашому розпорядженні під час ДПА, - це ваші помічники, тому що у них міститься значна частина інформації, необхідної для відповіді.
8. Починайте відповідь з оголошення її плану. У цьому випадку екзаменатор з перших хвилин оцінить не тільки коло питань, що ви будете розглядати, а й вашу здатність логічно мислити та грамотно будувати відповідь.
9. Висловлюйтеся логічно.
10. Супроводжуйте відповідь узагальненнями, викладом закономірностей.
11. Тримайтеся впевнено, відповідайте чітко, але не голосно.
12. Намагайтеся, щоб ваша відповідь на кожне запитання тривала не більше 5-7 хвилин.
13. Не виправдовуйтеся, якщо ви допустили у відповіді неточність. Проаналізуйте свою помилку, спробуйте показати екзаменаторам, що ця помилка випадкова і надалі ви її не допустите. Будьте спокійними. У такій ситуації лише ясність і чіткість вашого мислення допоможуть спростувати негативний ефект помилки.
14. Не хвилюйтеся, якщо не знаєте, як відповідати на запитання, спробуйте зібратися з думками. Згадайте все, що стосується даної теми.
15. Не говоріть відразу, що ви не можете відповісти на запитання, це відчуття може бути помилковим.

 

Під час складання ДПА письмової державної підсумкової атестації:

1. Не сподівайтесь на допомогу екзаменатора, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Екзаменатор має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований.
2. Почніть розв’язувати найлегше, на вашу думку, завдання. Заплутана умова ще говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте працювати. У вас все вийде!
3. Не зациклюйтесь на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв’язання легшого завдання додасть вам упевненості, і ви зможете впоратись зі складнішим.
4. Будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків (якщо це необхідно) та виконання завдань.
5. Сконцентруйтеся після організаційних моментів – для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання.
6. Прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається.
7. Не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
8. Думайте лише про виконання того завдання, яке виконуєте, а не всіх відразу.
9. Перевірте виконане завдання.
10. Прислухайтеся до своєї інтуїції.

 

 

Після складання ДПА

1. Зателефонуйте батькам. Пам’ятайте, що вони хвилюються за вас.
2. Проаналізуйте ваші помилки, щоб не припуститися їх у майбутньому.
3. Відпочиньте у цей день, а вже з наступного починайте готуватися до ДПА з іншого навчального предмета.
4. Під час підготовки до ДПА з іншого навчального предмета врахуйте вже набутий вами досвід.

 

 

Пам’ятки-поради батькам учнів щодо складання державної підсумкової атестації (ДПА)

До складання ДПА

1. Ознайомтеся з порядком проведення ДПА учнів.
2. З’ясуйте бажання дітей щодо вибору навчального предмета, з якого вони складатимуть ДПА. Переконайтеся, що вибір вашої дитини правильний.
3. Почніть готувати свою дитину до ДПА завчасно, однак не будьте нав’язливими.
4. Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
5. Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
6. Будьте готові не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
7. Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад 40 хв. навчається, 10 хв. – відпочиває).
8. Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
9. Підтримайте дитину. Це додасть впевненості у своїх силах.

 

Під час складання ДПА

1. Будьте впевнені у знаннях своєї дитини.
2. Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.
3. Не відволікайте дитину телефонними дзвінками, вона сама вам зателефонує!

Після складання ДПА

1. Підтримайте дитину незалежно від результатів ДПА.
2. Порадьте, як раціонально розподілити час, готуючись до ДПА з інших навчальних предметів.

 

 

Що робити, якщо...

1. Раптом виявилось, що вам дісталося питання, по якому ви можете сказати дуже мало. Не панікуйте, а відразу починайте записувати все, що будь-коли чули з цього приводу: з телепередачі, або в кінокомедії, або з розмови з батьками чи друзями, або з енциклопедії. У процесі написання в голову можуть прийти будь-які думки, і ви, можливо, згадаєте що-небудь із пройденого в класі або прочитаного.


2. На півслові ви забули, що треба говорити. Передусім не «втрачайте голову». Збережіть спокій, хоча б зовнішній – таке може трапитися з кожним! Повторіть останню фразу спочатку так само, як раніше, а потім, якщо зможете, іншими словами. За цей час згадайте план відповіді: що ви вже розказали, чого ця фраза може стосуватися. Здебільшого це допомагає. Якщо це так – сміливо продовжуйте відповідь. Якщо ні – подивіться в аркуш, який ви написали, готуючись до відповіді, і починайте розповідати про наступний пункт плану (навіть якщо вам тільки здається, що цей пункт наступний). Потім у кінці відповіді завжди можна повернутися до того, що пропустили.


3. Ви вже майже скінчили відповідати, і тут, нарешті, згадали, про що хотіли сказати, коли «втратили думку», або те, що забули сказати. Нічого страшного. Закінчіть говорити те, що говорили, а після цього скажіть те, що пропустили. У жодному разі не переривайте відповіді заради того, про що згадали. Краще нехай про це ви скажете в кінці, ніж уся відповідь виявиться нелогічною.


4. Ви обмовилися, і всі почали сміятися. Не переживайте. Це може трапитися з кожним. Обмовляються навіть професіонали – диктори радіо і телебачення. Посмійтеся разом з усіма – і все. Якщо ж цього, окрім вас, ніхто не помітив, продовжуйте говорити далі, мов нічого не сталося.


5. Вам задають додаткове питання. Не лякайтесь. Не кваптеся з відповіддю. Можете сказати, що вам необхідно трохи подумати. Чітко визначте, до чого відносити це питання, якої відповіді воно вимагає. Перш ніж говорити, сформулюйте відповідь у голові. Часу на це вимагається зовсім мало.


6. Ви помилилися. Ну і що? Помилки бувають у всіх. Якщо ви помітили помилку і знаєте, як її виправити, зробіть це. Якщо ж не впевнені в тому, що ваша відповідь правильна, продовжуйте відповідати, мов нічого не сталося. Якщо вам вкажуть на помилку і ви невпевнені твердо у своїй правоті, краще погодьтеся. Не треба боятися помилок! Використовуючи помилки, учні вчаться краще розбиратися в матеріалі, який засвоюють.


7. Вам поставили оцінку нижче тієї, на яку ви розраховували. Не сперечайтеся, не доводьте своєї правоти. Під час вступних іспитів скористайтеся правом на апеляцію.

 


Якими будуть тести ЗНО у 2017 році

Зовнішнє незалежне оцінювання випускників шкіл та осіб, які вступатимуть до вищих навчальних закладів, у 2017 році розпочнеться 23 травня та триватиме до 16 червня.


Особливості тестів ЗНО визначають характеристики тестових завдань, що затверджені Українським центром оцінювання якості освіти.


Зокрема, характеристики містять інформацію про загальну кількість завдань кожного тесту, час відведений для виконання завдань кожного тесту, форми завдань, схеми оцінювання кожної окремої форми завдань та тесту в цілому, а також інші особливості проведення ЗНО з кожного предмета.


Завдання тестів з української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії та російської мови будуть укладені на основі програм, затверджених наказом МОН від 3 лютого 2016 року №77.
Завдання сертифікаційних робіт з іноземних мов у 2017 році відповідатимуть програмі, затвердженій наказом Міносвіти від 01 жовтня 2014 року №1121. Розуміння мови на слух (аудіювання), не перевірятиметься. Під час проведення ЗНО з іноземних мов у 2017 році оцінюватимуться комунікативні уміння таких видів мовленнєвої діяльності, як читання та письмо.


Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників шкіл, яка у 2017 році відбуватиметься у формі зовнішнього незалежного оцінювання, зараховуватимуться результати виконання всіх або частини завдань сертифікаційної роботи, що залежить від конкретного навчального предмета.


Сертифікаційні роботи з української мови і літератури, а також історії України міститимуть субтест, за результатами виконання якого, випускники отримають оцінки за ДПА. Для української мови – це завдання частин «Українська мова» і «Власне висловлення», для історії України – «Історія України ХХ – початку ХХІ ст.».
Для визначення результатів державної підсумкової атестації випускників 2017 року з іноземних мов, а також з математики зараховуватиметься частина завдань сертифікаційної роботи зовнішнього незалежного оцінювання.


Оцінка за державну підсумкову атестацію з географії, хімії, фізики та біології визначатиметься за результатами виконання всієї сертифікаційної роботи з предмета.


Тестові завдання для перевірки навчальних досягнень випускників шкіл будуть укладені за програмами ЗНО 2017 року.
У тестах ЗНО 2017 року використовуватимуться дев’ять форм завдань, як закритої, так і відкритої форми. Завдання відкритої форми включатимуть тести з української мови та літератури, іноземних мов, математики, фізики, хімії та географії.

 

ЗНО з математики: особливості тесту

Тест зовнішнього незалежного оцінювання з математики у 2017 році складається із завдань чотирьох форм: завдань з вибором однієї правильної відповіді, завдань на встановлення відповідності, завдань відкритої форми з короткою відповіддю (структуроване та неструктуроване), а також завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю.


Загальна кількість завдань тесту з математики – 33, на виконання яких учасникам буде відведено 180 хвилин.

Результат виконання завдань №1-28 та №31-32 за вибором випускника може бути зараховуваний як державна підсумкова атестація з математики. Результат виконання завдань всього тесту буде використовуватися під час прийому до вищих навчальних закладів України.


Максимальна кількість тестових балів, яку може отримати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання №1-28, №31-32, що будуть зараховуватися як державна підсумкова атестація, дорінює 52 балам.


Максимальна кількість тестових балів яку можна набрати правильно виконавши всі завдання тесту - 62 бала.


ФОРМИ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
Завдання з вибором однієї правильної відповіді (№ 1–20) — завдання складається з основи та п’яти варіантів відповіді, з яких лише один правильний. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання вибрав і позначив відповідь у бланку відповідей А.


Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюється в 0 або 1 бал: 1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.


Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») (№ 21–24) — завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання зробив позначки на перетинах рядків (цифри від 1 до 4) і колонок (букви від А до Д) у таблиці бланка відповідей А.


Завдання на встановлення відповідності («логічні пари») оцінюється в 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.


Структуроване завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№ 25, 26) — завдання складається з основи та двох частин і передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, відповіді до кожної з частин завдання в бланку відповідей А.


Структуроване завдання оцінюється в 0, 1 або 2 бали: 1 бал за кожну правильно вказану відповідь; 0 балів, якщо вказано обидві неправильні відповіді, або відповіді на завдання не надано.


Неструктуроване завдання відкритої форми з короткою відповіддю (№ 27–30) — завдання складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання, здійснивши відповідні числові розрахунки, записав, дотримуючись вимог і правил, кінцеву відповідь у бланку відповідей А.
Неструктуроване завдання оцінюється в 0 або 2 бали: 2 бали, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або відповіді на завдання не надано.


Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю (№ 31–33) — завдання складається з основи та передбачає розв’язування задачі. Завдання вважається виконаним, якщо учасник зовнішнього незалежного оцінювання в бланку відповідей Б навів пояснення всіх етапів розв’язання, зробив посилання на математичні факти, з яких випливає те чи інше твердження, проілюстрував розв’язання задачі рисунками, графіками тощо.


Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю № 31, 32 оцінюються в 0, 1, 2, 3 або 4 бали; № 33 оцінюється в 0, 1, 2, 3, 4, 5 або 6 балів.


Розв’язання завдань у чернетці не перевіряються і до уваги не беруться.

При підготовці до тестування зверніть увагу на програму зовнішнього незалежного оцінювання з математики, відповідно до якої розроблено зміст тесту. Завдання ЗНО з математики полягає у тому, щоб оцінити знання та вміння учасників тестування:

 

  • будувати математичні моделі реальних об'єктів, процесів i явищ та досліджувати ці моделі засобами математики;

  • виконувати математичні розрахунки (виконувати дії з числами, поданими в різних формах, дії з відсотками, складати та розв'язувати задачі на пропорції, наближені обчислення тощо);

  • виконувати перетворення виразів (розуміти змicтове значення кожного елемента виразу, знаходити допустимі значення змінних, знаходити числові значення виразів при заданих значеннях змінних тощо);

  • будувати й аналізувати графіки найпростіших функціональних залежностей, досліджувати їxні властивості;

  • розв'язувати рівняння, нepiвності та їх системи, розв'язувати текстові задачі за допомогою рівнянь, нерівностей та їxнix систем;

  • знаходити на рисунках геометричні фігури та встановлювати їxнi властивості;

  • знаходити кiлькicнi характеристики геометричних фiгур (довжини, величини кyтiв, площі, об'єми);

  • розв'язувати найпростiшi комбiнаторнi задачі та обчислювати ймовiрностi випадкових подій;

  • аналізувати iнформацiю, що подана в графiчнiй, табличній, текстовій та інших формах.

Радимо учасникам тестування з математики ознайомитися з наступними матеріалами:

 

 

Графік проведення ЗНО

Графік проведення зовнішнього незалежного оцінювання визначається згідно з затвердженим Міністерством освіти календарним планом проведення зовнішнього незалежного оцінювання навчальних досягнень осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів у 2017 році.


У 2017 році зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури, іспанської, німецької, французької, англійської мов та математики відбудеться у травні. ЗНО з інших предметів відбудеться з 2 червня по 16 червня 2017 року.


Дати проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2017 року:

 

Предмет

Дата

Українська мова і література

23 травня (вівторок)

Іспанська мова

25 травня (четвер)

Німецька мова

25 травня (четвер)

Французька мова

25 травня (четвер)

Англійська мова

29 травня (понеділок)

Математика

31 травня (середа)

Історія України

2 червня (п’ятниця)

Російська мова

6 червня (вівторок)

Біологія

8 червня (четвер)

Географія

12 червня (понеділок)

Фізика

14 червня (середа)

Хімія

16 червня (п’ятниця)

 

Оголошення результатів ЗНО


Обробка бланків відповідей та визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання учасників зовнішнього тестування з української мови та літератури, іноземних мов і математики здійснюватиметься з 24 травня до 12 червня 2017 року; обробка бланків відповідей з історії України, біології, російської мови триватиме з 3 до 14 червня 2017 року; обробка бланків відповідей з географії, хімії та фізики відбудеться з 13 до 20 червня 2017 року.


Оголошення результатів зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, іноземних мов та математики відбудеться не пізніше 15 червня 2017 року; з історії України, біології, російської мови - не пізніше 19 червня 2017 року; з географії, фізики та хімії - не пізніше 23 червня 2017 року.


Розгляд апеляційних заяв щодо результатів зовнішнього незалежного оцінювання розпочнеться з дня офіційного оголошення результатів.


Апеляційні заяви від учасників тестування, яких не задовольнили отримані результати ЗНО, будуть розглядатись починаючи з дня оголошення результатів кожного тесту.


Додаткова сесія ЗНО для учасників, які не змогли взяти участь у основній сесії тестування з поважних причин, пройде у період з 3 до 12 липня 2017 року за окремим графіком, який має бути затверджений не пізніше 28 квітня 2017 року.


Оголошення результатів учасників додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання відбудеться не пізніше 18 липня 2017 року.

 


Результати з трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінка за ДПА

Набув чинності наказ Міністерства освіти і науки України від 27 липня 2016 року № 889 «Деякі питання проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти», який врегульовує основні питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання в 2017 році.

 

Наступного року учасники проходитимуть зовнішнє незалежне оцінювання з 12 навчальних предметів: української мови і літератури, історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської та французької мов. Кожен зареєстрований учасник матиме право виконати сертифікаційні роботи не більше ніж із чотирьох навчальних предметів.

 

Ураховано пропозиції освітян щодо розмежування в часі закінчення навчального року та проведеннязовнішнього незалежного оцінювання – у 2017 році тестування розпочнеться 23 травня і триватиме до 15 липня.

 

Результати зовнішнього незалежного оцінювання із трьох навчальних предметів зараховуватимуться як оцінки за державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.

 

Так, майбутні випускники складатимуть українську мову і літературу (українську мову), математику або історію України (період XX – початок XXI століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника.

 


Визначено терміни проведення ЗНО-2017

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2016 року №1055 затверджено Календарний план підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, що визначає основні етапи підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а також терміни їх реалізації.

 

Реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 6 лютого до 17 березня 2017 року. Вносити зміни до реєстраційних даних учасники зовнішнього незалежного оцінювання зможуть до 31 березня 2017 року.

 

Запрошення-перепустки для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні, у яких зазначатиметься час і місце проведення тестувань,  будуть розміщені на інформаційних сторінках учасників до 28 квітня 2017 року.

 

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання триватиме з 23 травня до 16 червня. Тестування з української мови і літератури відбудеться 23 травня, іспанської, німецької, французької мов – 25 травня, англійської мови – 29 травня, математики – 31 травня, історії України – 2 червня, російської мови – 6 червня, біології – 8 червня, географії – 12 червня,фізики – 14 червня, хімії – 16 червня.

 

Графік проведення додаткової сесії зовнішнього незалежного оцінювання буде оприлюднений до 28 квітня 2017 року. Реєстрація для участі в додатковій сесії зовнішнього незалежного оцінювання окремих категорій осіб, які не мали змоги зареєструватися в основний період (учасники антитерористичної операції, особи з окупованого Криму та неконтрольованих територій Донбасу), триватиме з 3 до 19 травня 2017 року.

 

Інформація про результати основної сесії зовнішнього незалежного оцінювання з усіх навчальних предметів буде розміщена на інформаційних сторінках учасників зовнішнього незалежного оцінювання до 23 червня 2017 року (українська мова і література, іноземні мови, математика – до 15 червня, історія України, біологія, російська мова – до 19 червня, географія, фізика, хімія – до 23 червня).

 

Календарний план підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти завантажити.

 


Особливості проведення ДПА та ЗНО в 2017 році

 

21 вересня 2016 р. у Міністерстві освіти і науки України  відбулася прес-конференція директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрія Кононенка та директора Українського центру оцінювання якості освіти Вадима Карандія щодо особливостей проведення зовнішнього незалежного оцінювання та державної підсумкової атестації у 2017 році.

 

Юрій Кононенко розповів про тривалість 2016-2017 навчального року, форму державної підсумкової атестації випускників ЗНЗ, пояснив  питання щодо вибору предметів, з яких проводитиметься державна підсумкова атестація.

 

ДПА-2017. Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року №1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за №157/26602 ДПА випускників ЗНЗ І ступеня  розпочнеться з 15 травня 2016 року. З 1 червня  2016 року стартує  ДПА випускників ЗНЗ ІІ ступеняЗ 23 травня 2016 року складатимуть ДПА випускники загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня з трьох предметів у формі (ЗНО) зовнішнього незалежного оцінювання.

 

Усі обов’язкові предмети,  з яких складають ДПА в 2017 році, залишаються  незмінними. І так само, як і раніше, учні складатимуть три предмети, один з яких – за власним вибором”, - розповів Юрій Кононенко.

Також він наголосив, що “державна підсумкова атестація у початковий школі, не повинна бути стресом для дітей, це звичайна контрольна робота, що проводиться, щоб оцінити рівень навчальних досягнень”.

 

ЗНО-2017. Директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій розповів про перелік навчальних предметів, з яких у 2017 році проходитиме ЗНО: обов’язкові та на вибір учасника, про особливості укладання тестових завдань з предметів, про результати зовнішнього незалежного оцінювання яких зараховуватимуться як оцінка за державну підсумкову атестацію, про терміни реєстрації для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні у 2017 році, про графік проведення основної сесії та орієнтовні терміни додаткової сесії зовнішнього оцінювання та дати оголошення результатів ЗНО та ДПА.

 

Наказом Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2016 року № 1055 затверджено Календарний план підготовки та проведення в 2017 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, що визначає основні етапи підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання, а також терміни їх реалізації.

 

Реєстрація осіб для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні триватиме з 6 лютого до 17 березня 2017 року. Вносити зміни до реєстраційних даних учасники зовнішнього незалежного оцінювання зможуть до 31 березня 2017 року.

 

Основна сесія зовнішнього незалежного оцінювання триватиме з 23 травня до 16 червня.

 

У 2017 році ЗНО з 8 предметів (українська мова і література, історія України, фізика, хімія, біологія, російська мова, математика і географії) складатимуть за оновленими навчальними програмами, які затвердженим наказом Міністерства освіти і науки від 3 лютого 2016 року №77 «Про затвердження програм зовнішнього незалежного оцінювання осіб, які бажають здобувати вищу освіту на основі повної загальної середньої освіти». Наказ МОН №77 набув чинності 1 серпня 2016 року.

 

Також Вадим Карандій звернув увагу, що відповідно до наказу МОН від 27 липня 2016 року №888 зовнішнє незалежне оцінювання з іноземних мов у 2017 році відбуватиметься відповідно до програми, затвердженої наказом МОН від 01 жовтня 2014 року №1121.

 

До того ж, зауважив директор УЦОЯО, всі тести, а тим більше для ДПА у формі ЗНО, будуть складатися за програмами, орієнтованими на рівень "стандарт".

 

 

 

Міністерство освіти і науки України

 

НАКАЗ

 

№889 від 27 липня 2016 року

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
09 серпня 2016 р. за №1114/29244

 

Деякі питання проведення в 2017 році
зовнішнього незалежного оцінювання
результатів навчання, здобутих на
основі повної загальної середньої освіти

 

 

Відповідно до частини третьої статті 45 Закону України «Про вищу освіту», статті 34 Закону України «Про загальну середню освіту», Порядку проведення зовнішнього незалежного оцінювання та моніторингу якості освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 серпня 2004 року № 1095 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 08 липня 2015 року №533), НАКАЗУЮ:

 

1. Затвердити Перелік навчальних предметів, із яких у 2017 році проводиться зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти (далі – Перелік), що додається.

 

2. Встановити, що в 2017 році:

 

1) зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводитиметься з 23 травня до 15 липня;

 

2) кожен зареєстрований учасник зовнішнього незалежного оцінювання має право скласти тести не більш як із чотирьох навчальних предметів із Переліку;

 

3) результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох предметів (українська мова і література (українська мова), математика або історія України (період ХХ – початок ХХІ століття), а також один навчальний предмет за вибором випускника) зараховуються як результати державної підсумкової атестації за освітній рівень повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2017 року.

 

3. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Хобзея П.К.

 

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Міністр                                                                                                                   Л. Гриневич

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
27.07.2016  №889

 

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 серпня 2016 р.
за №1114/29244

ПЕРЕЛІК
навчальних предметів, із яких у 2017 році проводиться зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти

 

1. Українська мова і література
2. Історія України
3. Математика
4. Біологія
5. Географія
6. Фізика
7. Хімія
8. Англійська мова
9. Іспанська мова
10. Німецька мова
11. Російська мова
12. Французька мова

 

 

Директор департаменту вищої освіти                                                                            О. Шаров

 

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти                    Ю. Кононенко

 

 

Оригінал статті >>>