Пишаємось нашими талантами
21.02.2018
Від нашої школи призерами та переможцями стали:
молодша вікова категорія |
- Назар Василенко (ІІ місце)
- Софія Кузьменко (ІІ місце) |
середня вікова категорія |
- Єлизавета Нестеренко (І місце)
- Богдана Душейко (І місце)
- Поліна Серьогіна (І місце)
- Олександр Чех (ІІ місце) |
16.02.2018




Учні нашої школи прийняли участь у районному турі конкурсу читців "О слово рідне, хто без тебе я...". Всі вони на високому рівні представили нашу школу.
Глядачі вітали наші виступи щирими оплесками. Але суворе журі професіоналів винесе свій вердикт. Чекаємо та підтримуємо!
Бажаємо успіху та перемоги учням:
2-а класу - Василенку Назару,
5-а класу - Кузьменко Софії,
5-а класу - Нестеренко Єлизаветі,
5-б класу - Серьогиній Поліні,
9-б класу - Душейко Богдані,
9-б класу - Чеху Олександру.
Ваша дитина 10 днів не була у школі без поважної причини? Чекайте на візит поліції

Про це йдеться у Постанові №684 від 13.09.2017 Кабінету Міністрів України. Зокрема, у документі зазначають, якщо неповнолітній учень не з’являвся на заняттях протягом десяти днів поспіль без поважних причин, навчальний заклад невідкладно повідомляє про це місцевий відділок Нацполіції та службу у справах дітей. Пояснити відсутність дитини у школі можна за допомогою медичної довідки, письмового пояснення батьків (опікунів) або самого учня, якщо він повнолітній. Проте відповідні служби застерігають батьків та опікунів утримуватись від частого (безпідставного) використання подібних записок чи довідок та спонукати дітей до навчання.
Документом передбачено, що ведення обліку дітей шкільного віку здійснюють районні, районні у містах держадміністрації та міські, селищні, сільські ради, у тому числі ОТГ, їх виконавчі органи із залученням відповідних територіальних органів Нацполіції та служб у справах дітей. Їм заборонено залучати працівників навчальних закладів до організації та ведення цього обліку. Таким чином вчителям більше не потрібно буде робити перепис дітей на території обслуговування, натомість навчальні заклади вестимуть облік учнів та здійснюватимуть контроль за відвідуванням ними навчальних занять.
Якщо дитина не залучена до навчання, батьків притягають до відповідальності аж до позбавлення батьківських прав.
Практика звернення навчального закладу до поліції, якщо дитина не відвідує уроки, була і раніше, але вона має юридичне підґрунтя. Постановою визначається, що до реєстру дітей шкільного віку вносяться наступні дані: прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування, місце навчання (навчальний заклад), форма навчання та належність до категорії осіб з особливими освітніми потребами.
Дані дитини шкільного віку видаляються з реєстру у разі:
— досягнення нею повноліття;
— здобуття нею повної загальної середньої освіти;
— наявності письмово підтвердженої інформації про взяття її на облік (включення до реєстру) на території іншої адміністративно-територіальної одиниці;
— її вибуття на постійне місце проживання за межі України (з припиненням здобуття загальної середньої освіти в Україні).
Під час вибуття учня на постійне місце проживання за межі України до навчального закладу, з якого він вибуває, подаються:
— заява батьків (одного з батьків) учня чи інших його законних представників (для учнів, які не досягли повноліття) або заява учня (для повнолітніх учнів);
— копія або сканована копія паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає державний кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для учнів, які не досягли повноліття).
Я маю право!
15.02.2018
 |
Загальнонаціональній просвітницький проект Я МАЮ ПРАВО стартував у 2018 році.
Слоган проекту ЗНАЮ! ДІЮ! ЗАХИЩАЮ! означає, що я:
-
Знаю свої права;
-
Користуюсь ними і знаю, що треба робити, коли мої права порушують;
-
Захищаю себе згідно з законами, а держава захищає мене і мої права.
Сьогодні з рамках цієї програми пройшла зустріч з представниками Інституту модернізації освіти. Темою обговорення було право на охорону здоров’я та медичну допомогу.
|

Лазертаг у школі
14.02.2018
Лазертаг ‒ захоплююче активне зайняття, рухлива гра із спецефектами, що розвиває координацію, кмітливість, логічне мислення, орієнтацію на місцевості. Постріли в лазертазі роблять безпечним інфрачервоним променем. Попадання фіксують спеціальні датчики, що знаходяться на гравцеві. Це хороший спосіб активно відпочити з ровесниками, постріляти з лазерної зброї в супротивника і навчиться діяти командно, в колективі. У грі взяли участь учні 5-7 класів. Дітей гра захопила. Адреналін бою відчули більше 100 школярів нашої школи.
День святого Валентина
14.02.2018


Масляна неділя
13.02.2018
Масляну святкували,
Люту зиму проводжали.
Були танці, були співи
Та й млинці усім на диво.
Ой, яке ж то гарне свято —
Вас дозвольте привітати!
Королівство настільних ігор
11.02.2018
Настільні ігри, довгий час займали невелику нішу в світі розваг, з кожним роком стають дедалі популярнішими. Число різноманітних настолок зростає з кожним днем, дозволяючи гравцям вибирати між економічними, стратегічними, детективними і багатьма іншими видами ігор.
Що таке «Настолкіно»? Це королівство настільних ігор. Чарівних, вражаючих, розумних, веселих і неймовірно цікавих настільних ігор.
Само собою, ігри стають такими, тільки коли їх люблять і в них грають. І це - про нас учнів 6-А класу. Клуб Настолкіно надав можливість весело і цікаво провести час, пограти з друзями в затишній обстановці, а також вдосконалити навички спілкування.
День безпечного Інтернету
06.02.2018
 |
6 лютого 2018 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Створюй, спілкуйся та поважай: кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів.
Більш того, цей День – це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду.
Національний комітет Дня безпечного Інтернету в Україні запрошує долучитися до спільного проведення цього дня у вашій родині, колі друзів, школі, місті, організації, країні, світі.
|
7 лютого 2018 року Програма Мережних академій Cisco, Кіберполіція України та компанія ERC запросили школярів 8-11 класів, учнів професійно-технічних училищ та студентів коледжів відзначити цей день разом зі всім світом, приєднавшись до онлайн-уроку в системі Cisco Webex.
Кожен учасник отримає сертифікат за умови проходження онлайн-тестування та заповнення анкети зворотнього зв'язку. Навчальні заклади отримують сертифікат учасника за наявності мінімум 10-ти сертифікатів своїх учнів.
До цього заходу з великим захопленням приєдналися учні школи.
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
Екскурсія до Музею АТО
02.02.2018
Учні 6-А класу побували в музеї АТО.


Актуальна інформація!
Увага, розпочато реєстрацію
для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні 2018 року!
Реєстрація триватиме з 06 лютого до 19 березня. Унесення змін до реєстраційних даних – з 06 лютого до 02 квітня 2018 року.
Детальніше на сайті ДРЦОЯО у розділі «Процедура реєстрації».
У 2018 році ЗНО пройде з 22 травня до 14 липня.
8 вересня набув чинності наказ Міністерства освіти і науки України, що регулює проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року.
Відповідно до наказу кожен зареєстрований учасник має право скласти тести щонайбільше з чотирьох навчальних предметів.
Загалом зовнішнє незалежне оцінювання пройде з одинадцяти предметів:
українська мова і література, історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова.
Випускникам старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів 2018 року результати зовнішнього незалежного оцінювання з трьох навчальних предметів буде зараховано як результати державної підсумкової атестації. Ці учасники мають обов’язково скласти:
– українську мову і літературу (частина з української мови);
– математику або історію України (на вибір учасника);
– ще один предмет з переліку (історія України, математика, біологія, географія, фізика, хімія, англійська мова, іспанська мова, німецька мова, французька мова).
Варто також наголосити на тому, що 2018 року зовнішнє незалежне оцінювання з української мови і літератури проходитимуть учні (слухачі, студенти) професійно-технічних, вищих навчальних закладів, які в 2018 році здобудуть повну загальну середню освіту. Таким учасникам результати тестування з цього предмета зараховуватимуться як оцінки за державну підсумкову атестацію за освітній рівень повної загальної середньої освіти.
Відповідно до Умов прийому на навчання до вищих навчальних закладів України, 2018 року для вступу до вищих навчальних закладів зараховуватимуть результати зовнішнього незалежного оцінювання 2016, 2017 та 2018 років. З англійської, іспанської, німецької та французької мов прийматимуть результати лише 2018 року. Результати 2018 та попередніх років стануть непорівнювальні й це пов’язано з тим, що змінено формат сертифікаційної роботи з іноземної мови.
Новації тестів з англійської, іспанської, німецької та французької мов:
1) додано частину «Розуміння мови на слух», яка передбачатиме прослуховування звукових фрагментів і виконання завдань;
2) збільшено кількість завдань – 59 та тривалість тесту (150 хвилин);
3) учасники, які оберуть іноземну мову як предмет державної підсумкової атестації, отримають результат ДПА (за шкалою 1–12) залежно від рівня, на якому вони цю мову вивчали:
• для тих, хто вивчав мову на профільному рівні, оцінкою за ДПА буде результат виконання всіх завдань;
• для тих, хто вивчав мову на рівні стандарту або академічному, оцінкою за ДПА буде результат виконання завдань 1–32 і 49–59.
Учасники, яким іноземна мова потрібна для вступу до вищих закладів освіти, мають виконувати усі завдання тесту, незалежно від рівня, на якому вони цю мову вивчали. Результати зовнішнього незалежного оцінювання (за шкалою 100–200) буде визначено за результатом виконання всіх завдань тесту.
Зміст і складність завдань тестів відповідатиме Програмі зовнішнього незалежного оцінювання, що враховує специфіку вивчення іноземної мови на рівні стандарту (академічному) та на профільному рівні. Тому тестування передбачає виконання сертифікаційної роботи, що містить завдання різних рівнів складності.


Вітаємо!
Ученицю 11 класу Теличко Ольгу з ІІІ місцем на обласному етапі захисту наукових робіт Малої Академії Наук.
Натхнення та подальших перемог!
Фізика - це цікаво і весело!
02.02.2018
 |
STEM-освіту часто називають «навчанням навпаки». Ланцюжок «від теорії до практики» у STEM зазвичай зворотний: спочатку – гра, придумування та майстрування пристроїв і механізмів, а вже потім, у процесі цієї діяльності, – опанування теорії і нових знань. |



Вітаємо переможців!
02.02.2018
Найсвятішими для кожного з нас є слова: Україна, Батьківщина. Адже Батьківщина – це не тільки Україна, а й рідна домівка і те місце, де ти народився і виріс, де минули найкращі роки твого життя.
Вже п’ятий рік поспіль команда нашої школи виграє районні змагання в конкурсі «Відкрий для себе Україну». Прекрасно, коли підростає гідна зміна старшим братам і сестрам!
П’ятикласники нашої школи мали можливість поповнити скарбницю знань про Україну, її народ, його перлини, що збагачують наш внутрішній світ, розширюють світогляд та відкривають широку дорогу у світ знань. Захід відбувся у нестандартній формі з використанням різноманітних видів роботи. На кожному етапі роботи формували у дітей шанобливе ставлення до історії і культури українського народу, його традицій, оберегів, символів.
Вітаємо збірну команду 5-х класів, яка посіла І місце в конкурсі «Відкрий для себе УКРАЇНУ!».
Подяка наставнику Тетяні Анатоліівні та батькам!

Дивовижна казка для дітей
01.02.2018
 |
Назва вистави обіцяє не тільки радісні картини народних веселощів, а й небачені фантастичні події, що трапляються раз у рік, ‒ «в розкішну ніч чудес».
Гоголівський сюжет залишиться незмінним. Але все інше ‒ музика, хореографія, сценографія, костюми ‒ ексклюзив. Побачити і оцінити це винахідливе, колоритне і багатобарвне видовище можна лише на сцені.
Так що, слідуючи пораді класика, ‒ «прямісінько беріть шлях на Диканьку, де зустрінуть вас співаючі і танцючі дівчата та парубки, готові на всякі жарти та вигадки, які тільки може навіяти передріздвяна Ніч».
«Дивовижна дівка!» ‒ із захватом говорить про Оксану коваль Вакула ‒ головний герой оповiдання М. В. Гоголя «Ніч перед Різдвом». Перша красуня на селі, «як у всьому майже світлі, і по ту сторону Диканьки, і по цю сторону Диканьки», Оксана була дівчиною марнолюбною й примхливою.
Всім відомо, що капризи ‒ це споконвічна жіноча хитрість. Хто довше їх витерпить, хто доведе, що він самий гідний любові чорнобривої й чорноокої красуні?
|


Пам’ять Героїв Крут
28.01.2018
Крути – наша гордість і слава,
Там соколи юні у вічність пішли.
На клич молодої держави,
Піднялися вірні сини.
Грудьми у нерівному бої,
Спинили червону орду,
З честю впали герої,
За Україну свою.
Михайло Зельман (Лісовий), "КРУТИ"
Сьогодні в Україні вшановують пам’ять Героїв Крут.
29 січня 1918 року на залізничній станції Крути в Чернігівській області, що під селищем Крути та поблизу села Пам`ятне, 300 київських студентів, захищаючи підступи до Києва, вступили у бій з 6-тисячною армією більшовиків під командуванням Михайла Муравйова, яка серед інших вела наступ на Українську народну республіку. Усі студенти або загинули, або були взяті в полон і жорстоко страчені.
Бій під Крутами стримав наступ більшовиків на чотири дні. І ці дні стали вирішальними для української дипломатії, щоб домогтися від міжнародного співтовариства визнання незалежної України.
Офіційно День пам’яті Героїв Крут почали відзначати в Україні з 2007 року.
З нагоди 100-річчя бою під Крутами в школі пройшли єдина виховна година «Ніколи Україні не забути цих юних душ нескорений політ» за участю представників ГО "Кузня української інтелігенції", запрошені студенти історичного факультету Дніпровського Національного Університету ім. О. Гончара провели диспут зі старшокласниками «Правда і міфи про героїв Крут», а також випущені стіннівки «Подвиг живий у віках».

Бажаємо успіхів Насті!
26.01.2018
У КПНЗ «Центр позашкільної роботи №1» ДМР відбулася районна лідерська зустріч до Дня Соборності України.
Наша Настя Марфенко виявилася на недосяжній висоті! Вітаємо їі та зичемо нових успіхів!!!

День пам'яті Голокосту
27 січня у світі відзначається Міжнародний день пам’яті жертв Голокосту. Україна на державному рівні вшановує жертв трагедії з 2012 року. Генеральна асамблея ООН прийняла 1 листопада 2005 року Резолюцію № 60/7, у якій говориться, що «Голокост, який привів до знищення однієї третини євреїв і незліченної кількості представників інших національностей, буде завжди слугувати всім людям пересторогою про небезпеки, які приховують у собі ненависть, фанатизм, расизм та упередження…». Саме цей документ оголосив Днем пам’яті жертв Голокосту 27 січня. В цей день в 1945 році війська 1-го українського фронту увійшли до нацистського табору смерті Аушвіц. Цей табір став у сучасному світі символом нацистських злочинів.
Старшокласники нашої школи відвідали музей «Пам’ять єврейського народу та Голокост в Україні» покликаний відображати глибину трагедії Голокосту, а також ту дивовижну й багату єврейську цивілізацію, яка майже повністю була знищена.
Історія євреїв України розглядається в контексті всесвітньої історії. Музей розкриває найважливіші, вузлові явища та події історії євреїв України, трагічною кульмінацією якої був Голокост.
Важливою відмінністю Музею є те, що він знаходиться на українській землі, і особлива увага приділяється українсько-єврейським відносинам, руйнуванню негативних стереотипів антисемітизму та українофобії, формуванню взаємної поваги українців і євреїв на основі об’єктивного аналізу уроків історії, виховання молоді на позитивних прикладах взаємодопомоги та співпраці українців та євреїв.

Вітаємо з перемогою!
|
ПАВЛОВУ СТЕФАНІЮ,
ученицю 9-Б класу,
яка посіла
І місце
на обласній олімпіаді з французької мови!
Бажаємо успіхів
|
Відвідали майстерню
Учні 5-А класу відвідали майстерню по роботі з деревиною Вольдорфськоі школи. Вони спробували створити невеличкі іграшки зі звичайних гілок. Подивіться, ім це вдалось.
Дітей захопило це дійство, всі вже мріють про наступні перемоги...



Допоможемо птахам взимку
Учні нашої школи приєдналися до Всеукраїнської акції "Годівничка".
Взимку птахи живляться зазвичай насінням, що лишилося на гілках дерев, кущів та інших рослин. А що їдять пернаті в люті морози, коли все вкрите снігом? Врятувати птахів від голодної смерті – просто: розвісити годівнички і не забувати поповнювати їх необхідним кормом.
Щира подяка батькам, учням школи та керівнику проекту Чех Наталіі Володимирівні!
Разом творити добро легко!








Як борються із запізненнями учнів у різних країнах

Ранкові чергування учнів та внесення в список усіх, хто запізнився. Неодімінний запис у щоденник. Це звична практика для багатьох українських шкіл.
А як борються із запізненнями школярів в інших країнах? "Нова українська школа" зібрала коментарі людей, які живуть за кордоном, мають досвід навчання там або ж бували в іноземних школах. Хочемо наголосити, що це досвід конкретних людей та окремих шкіл, а не всієї країни, тож ваш іноземний досвід може відрязнятися.
Німеччина
Олена Перепадя, журналістка
У Німеччині правила щодо пропуску шкільних занять, а також запізнень встановлюються самими школами. У мене двоє дітей навчаються в гімназії у федеральній землі Північний Рейн-Вестфалія, заняття починаються о 7:55. До школи діти дістаються по-різному: переважно велосипедами і пішки, але також і на шкільному автобусі та на автівках батьків. Запізнення шкільного автобуса автоматично звільняє тих, хто запізнився, від "відповідальності". Щодо інших – то факт запізнення обов‘язково вноситься в класний журнал. Як реагувати на записи – вирішують класні керівники.

У класі Каті (8 клас), якщо дитина запізнюється часто, спершу говорять з батьками під час "дня спілкування з батьками". Якщо батьки не можуть вплинути на дитину, вона за кілька запізнень повинна взяти участь у додатковому уроці – коли вчитель у позашкільний час організовує урок для тих, хто чогось не розуміє або проштрафився.
Якщо дитина все одно запізнюється, то тоді класний керівник вносить запис у табель (видається наприкінці кожного семестру) поруч із записами про невиправдано пропущені заняття.
Саша (9 клас) говорить, що його класний керівник також вдається до таких методів. Але оскільки в його класі більшість – хлопчики і, відповідно, запізнюються більше вони, то класний керівник залучає хлопців до прибирання шкільної території або виконання необхідних робіт у школі так би мовити у "позачергувальний час".
Діти розповіли, що в іншій школі, де вчаться їхні друзі, три запізнення зараховують як один безпідставно пропущений урок. Але в мене немає враження, що в школах нашого містечка багато дітей запізнюються. Мені доводиться бувати біля школи саме тоді, коли починаються уроки, та десятків тих, хто добігає запізно, я ніколи не бачила.
Наталія Бок, живе в Дрездені, якийсь час працювала вчителькою англійської в початковій німецькій школі
Якщо дитина запізнюється в школу кілька разів, можуть подзвонити батькам або викликати в школу.
Вже чула про таке, що за значні та повторювані запізнення дитину не допускали до уроку і декларували це як відсутність без поважних причин.
В інших федеральних землях, наприклад у Гамбургзі, ніби навіть можуть призначити адміністративний штраф до 75 євро для підлітків і 25 євро для молодших школярів, за яких мають платити батьки.
Нідерланди
Євген Телятніков, навчається в Нідерландах
У Нідерландах все дуже строго. Люди в цій країні славляться тим, що майже всі пунктуальні, – ось і не дають можливість новим студентам розслабитися. У нас у школі правила прості: якщо запізнися більше ніж на 10 хвилин, то ти не допускаєшся до класу – тобто втрачаеш багато інформації, яка тобі знадобиться на іспиті.
А на сам іспит взагалі не можна запізнюватися, бо тебе не пускають, та не даюсь іншої спроби.
Ірина Усенко, підприємиця
Запізнення учень повинен відпрацювати. У школі йому дають якісь завдання – прибрання або ще щось.
Алла Гуцева, колишня редакторка ТБ
У нас одразу пишуть листа батькам, щоб ті були в курсі. Якщо дитина часто пропускає уроки чи зпізнюється, школа може викликати батьків для бесіди. Також вони мають право повідомити про це в профільне міністерство. Тоді додому може прийти співробітник, щоб дізнатися домашні умови дитини.
Велика Британія
Лєра Босенко, мама двох дітей, які навчаються в Британії з 10 років
Мої діти вчилися і в молодшій, і в середній школі в Британії. Це приватні школи, де діти живуть у школі, тому запізнитися на урок було технічно складніше.
Однак будь-яке запізнення більше за 5 хвилин заносилося в так звану tardi book і ті, хто запізнювався часто або на більшу кількість часу, повинні були в середу приходити на сніданок на 30 хвилин раніше – о 7 ранку (можливо, це правило саме конкретної школи, але я впевнена, що в інших приватних школах є схожі ритуали).
З точки зору батьків ми бачили, що коли ми спізнювалися привести дитину назад у школу у вихідний, нам робили суворі зауваження. А для того, щоб відпросити дитинe на півдня навіть після уроків, або не дай Бог на цілий день через те, що ми приїжджали з-за кордону, і наш розклад не завжди збігався з можливостями вихідних в школі, – треба було писати офіційні запити на директора школи. І навіть якщо нам дозволяли так вчинити, це було як виняток з дуже непривітними поглядами в наш бік.
У цілому дисципліна в приватних коледжах – найсуворіша, і дітям взагалі-то не спадає на думку її порушувати.

Саша Корогодська, навчається в Кардіффі
У моєму коледжі є правило, що за три запізнення студент отримує усне попередження. Якщо вони тривають, то як покарання в якийсь день потрібно прийти до коледжу о 7 ранку (незалежно від часу початку робочого дня). Але це все формальності, я сама любителька спізнюватися. І ніхто ще мене о 7 ранку не піднімав. Якісь "преподи" за запізнення не пускають у клас, але таких мало.
Макс Александров, навчається біля Лондона
У британських школах немає чіткого алгоритму для вчителів, що робити в кожному випадку, тому рішення залежить від учителя. Звісно, є певні стандарти, але не такі строгі, як в Україні. У тому числі це стосується і запізнень. Наскільки я знаю, це не державний офіційний стандарт, але майже кожна школа в Англії застосовує цей метод, тому він став нормою. Я кажу саме про приватні школи.
За серйозне запізнення без поважної причини, як і за будь-яке порушення правил, учень/учениця мусить отримати так званий detention.
Отримавши його, він/вона повинен/-нна залишитися в школі на подовжений час і робити додаткову роботу. Це проста академічна робота, яку задає вчитель, котрий і дав цей самий detention.
Залежно від серйозності порушення, може бути перерва (20 хвилин) – наприклад, за разове запізнення, або вечір п’ятниці (1 година) – за систематичне.
Це те, що повинно бути. На ділі, у 90% випадках за 5-7-хвиленне запізнення вчитель нічого не робить, просто питає, в чому причина і каже більше так не робити. Звісно, якщо запізнюватися на кожний урок, до вас з‘являться запитання. Маленьке запізення до 2-3 хвилин навіть не буде рахуватися як запізнення.
США
Юлія Городецька, журналістка
Я можу розповісти тільки на прикладі своїх трьох дітей, які ходять в три різних школи Нью-Йорка. По-перше, тут спізнюватися, як і пропускати заняття, дуже непочесно. Кожен раз, коли це відбувається, "автоматична тітка" телефонує батькам і каже, що таке сталося. Щоб батьки надавали по шапці.
У школі, в якій навчається моя молодша донька, пішли далі – зранку наступного дня після запізнення батькам дублюють дзвінок. Буквально о 6 ранку записаний голос директора школи каже, що "Дорогі батьки, вчора ваша дитина запізнилася, тому прокиньтеся прямо зараз і підіть розбудіть дитину заздалегідь".
Існує і система заохочень. Учні, які не пропускають і не спізнюються, отримують якісь внутрішньошкільні бали. Такі ж бали додаються за різні шкільні активності – типу поволонтерити в їдальні або в якомусь кабінеті. У кінці року їх можна обміняти на щось цінне. Так у нас у будинку з’являються нові рюкзаки або зовнішні батарейки для заряджання телефона.
Саша Жукова, навчається в США
Я вчуся в американському університеті. Вони не сварять тебе за запізнення, взагалі нічого не говорять на цю тему, але вони мають систему балів за заняття, і одна категорія – це активність на уроці. Запізнився на урок – мінус бали, не брав участь у розгляді теми – мінус бали, постійно відволікався на телефон – мінус бали. І через це оцінка може сильно впасти. Тому учні приходять десь за п‘ятнадцять хвилин до уроку, деякі навіть за тридцять.
Фінляндія
Команда EdCamp, яка нещодавно відвідала школи Фінляндії
Запізнення підпадають під порушення дисципліни.
Усі можливі реакції адміністрації на порушення зафіксовано в законі й вибудовано в ланцюг впливів:
1 КРОК. Навчальна бесіда. Дорослі освітяни збирають усі сторони конфлікту і обговорюють ситуацію. Фіни вірять у близькі стосунки, кооперацію і відкритість. Важливо всім зробити висновки з ситуації, відповівши на запитання “Чи можна було вчинити інакше?” і “Чого нас навчила ця ситуація?”.
2 КРОК. Затримка. Якщо перша міра не спрацювала, учня або ученицю можуть залишити на додаткові години в школі. Наприклад, для виконання завдань, які від нього/неї очікуються. Важливо, що це зазделегідь узгоджується з батьками і не може бути застосовано несподівано.
3 КРОК. Відсторонення. У разі скоєння чогось надзвичайного, що стається украй рідко – можуть заборонити відвідування закладу на певний період.
Австрія
Анастасія Собова, навчається в Австрії
Звичайно, до запізнень ставляться негативно. Суворих покарань немає. І все сильно залежить від школи. У деяких закладах освіти за кілька запізнень дають жовту картку. Після другої жовтої картки дають червону, і це все надсилається в магістрат (орган міського управління). І батькам, звичайно, пишуть.
Отримати такі картки можуть як австрійці, так і іноземці, але є різниця в наслідках. Якщо ти іноземець та отримуєш таку картку – скоріш за все в тебе будуть проблеми з візою. Для австрійця це може призвезти до відрахування. Але для цього потрібно дуже сильно провинитися і отримати не одну червону картку.

Франція
Ірина Славінська, журналістка
Коли я вчилась у Франції, там із запізненнями було просто: запізнився – кладеш carnet (щоденник – ред.) для зауважень на стіл вчителю та йдеш на своє місце. Мораль ніхто нікому не читав, просто потім забираєш своє зауваження та показуєш батькам.
Але я вчилася там у 2001 році, не уявляю, як усе змінилося за 16 років.
Алжир та французька система освіти
Володимир Бєлий, викладав у ліцеї в Алжирі, працює у Херсонському фізико-технічному ліцеї, що переймає закордонні моделі освіти
На дисципліну дивляться комплексно: спізнення, порушення дисципліни на уроці та прояви негативного лідерства з боку окремих учнів.
В усіх закладах країни це блокується так, що не порушується гідність учня. І тоді учень не може проти цього нічого протиставити.
Зі спізненнями вчиняють так: біля воріт стоїть спеціальний педагог і зустрічає учнів. Потім ще хвилин 15 чекає, що хтось запізниться. Тоді ворота зачинаються. Якщо учень дуже сильно запізнюється, то він чекає, коли закінчеться урок. Після уроку ворота знов відчинять та запустять учня.

Ми в нашому ліцеї вирішили, що не можна йти за пострадянськими методами, тому орієнтуємося на закордонний досвід. За запізнившимися не може слідкувати класний керівник, адже він має йти на урок. А доручати комусь з учнів – некрасиво. Тому всі питання дисципліни за узгодженням з місцевою владою вирішують вихователі – ми ввели таку посаду.
Один вихователь опікується двома класами і має невелике педагогічне навантаження. А в Алжирі ці вихователі взагалі не мають педагогічного навантаження. Це молоді люди, які в майбутньому можуть стати вчителями, а можуть і не стати.
Цей вихователь записує всіх, хто запізнився і додає зауваження в щоденник (хоча це не традиційний щоденник, а насправді органайзер – з розкладом, графіком атестацій і сторінкою зауважень). Також це вноситься в електронну базу, тож батьки зразу можуть побачити. І в учня знімається дисциплінарний бал.
Так само вихователя можуть покликати в клас, якщо там хтось порушує дисципліну. Учитель каже забрати якогось учня, і вони йдуть, наприклад, у бібліотеку. Вихователь займається своєю роботою, а учень читає книжку або готується до предмету.
Це ми побачили в Алжирі, і така ж система у Франції. Учня не просто виганяють, а він перебуває у навчальному процесі. З тими, хто пропускає уроки, проводять додаткове заняття в кінці якогось дня, аби учень пройшов матеріал. Цим теж займається виховний корпус. Учитель передає туди тему та матеріал, який має засвоїти учень.
Вікторія Топол, Надія Швадчак, "Нова українська школа"
До дня Соборності
22.01.2018
Щорічно, 22 січня, на честь проголошення возз'єднання Української Народної Республіки (УНР) і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР) в Україні відзначають День соборності. Так само, крім цього, 22 січня 2018 року відзначається 100 років з дня проголошення незалежності УНР IV Універсалом Центральної Ради.

День соборності України почали відзначати ще з 1990-го року, ось тільки саме свято було неофіційним. 21 січня 1990 року був організований "живий ланцюг" між Києвом і Львовом як символ духовного єднання українських земель.
Учні нашої школи також взяли участь у заходах до Дня соборності України: єдиному уроці «Час історичного вибору», міському заході до Дня соборності, флешмобі «Країна єдина» та екскурсії Соборною площею «Соборна площа – місце слави» за участю наукового співробітника Інституту історії Дніпра пана Гліба Стрижака.






|