Сегодня

 

Новое на сайте

 

 

 

 

 

 

Лучше делать новости, чем рассказывать о них

 

Уинстон Черчилль

 

Дякуємо за шлях у майбутнє

 

На шкільному каналі розміщено ролик, створений випускниками 2016 року.

 

Дивитись >>>

 

 

Завдання на літо зі світової та української літератури

 

Для успішного вивчення предметів "Українська література" та "Світова література" і щоб допомогти учням в пошуку необхідних книжок нижче розміщені посилання на електронні варіанти необхідної літератури.

 

Ці книжки ми розмістили на порталі Яндекс і для їх використання ви можете застосувати один з варіантів в залежності від можливостей вашого комп'ютера, можливостей вашої лінії Інтернет, встановленого на вашому комп'ютері браузера, вашого бажання:

 

  • скачати книжки по одній або одним архівом в папку на комп'ютері;
  • читати безпосередньо з Інтернета;
  • завантажити в електронну книжку;
  • роздрукувати на папері.

 

Файли зберігаються у форматах Word 2010, Adobe Reader, fb2, архіви.

 

 

Українська література 5 клас >>>

 

Світова література 5 клас >>>

 

Світова література - 8 клас >>>

 

Світова література - 9 клас >>>

 

 

Репортаж про будні та свята пришкільного табору "Барвінок"

09.06.2016

 

Пришкільний літній табір «Барвінок» відвідали представники Дніпропетровської обласної бібліотеки для молоді ім. М. Свєтлова.

 

Хлопці та дівчата загонів уважно та с великою цікавістю слухали, що у дитини є права – Правова абетка за статтями «Конвенції ООН про права дитини».

 

 

 

 

 

 

 

10.06.2016

 

Табір відвідали вчителі-інструктори танцювальної школи «Фрідом» та провели майстер-класи з різних направлень танців.

 

 

 

 

 

 

Про інформування населення щодо правил безпечної поведінки під час літнього відпочинку

З метою проведення роз’яснювальної роботи серед населення, спрямованої на запобігання виникненню лісових пожеж і попередження загибелі людей на водних об’єктах, прошу організувати розміщення відповідної інформації на сайті районної у місті ради, розповсюдження її на підприємствах, в установах та закладах району, а також інформування непрацюючого населення району через товариства співвласників багатоквартирних будинків, житлово-будівельні кооперативи, квартальні комітети  та житлово-експлуатаційні підприємства району.

 

Міський голова Б. А. Філатов

 

 

 

Витяг з Правил охорони життя людей на водних об’єктах України, затверджених наказом МНС України від 03.12.2001 № 272, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.02.02 за № 95/6383

 

2.7. Громадянам, які відпочивають у місцях масового відпочинку, забороняється:


  • підпливати до моторних суден, вітрильників, веслових човнів та інших плавзасобів;
  • залізати на технічні та попереджувальні знаки, буї та інші предмети;
    використовувати рятувальні засоби і спорядження не за призначенням;
  • стрибати в воду зі споруд, не пристосованих для цього і в місцях, де невідомі глибина та стан дна;
  • розпивати спиртні напої і купатись в нетверезому стані;
  • організовувати у воді ігри, пов’язані з пірнанням та захватом тих, хто купається;
  • забруднювати і засмічувати водойми та територію пляжів;
  • подавати обманні сигнали тривоги заради жарту;
  • залишати без нагляду малолітніх дітей;
  • використовувати для плавання автомобільні камери, надувні матраци, лежаки, дошки та ін.;
  • використовувати моторні, вітрильні, веслові човни, інші гребні і моторні плавзасоби, водні велосипеди, швидкісні моторні плавзасоби, водні мотоцикли в зонах пляжів, у громадських місцях купання при відсутності буйкового огородження пляжної зони і в межах цієї зони;
  • запливати за огороджувальні буї;
  • приводити з собою собак та інших тварин.


2.8. Забороняється купання в затоплених кар’єрах, каналах, озерах, пожежних водоймах, ставках, морських акваторіях і інших водоймах, які не мають обладнаних пляжів сезонними рятувальними постами, не визначені місцевою держадміністрацією як місця масового відпочинку громадян біля води.


7.6. При користуванні громадянами самохідними, несамохідними плавзасобами та вітрильниками забороняється:

 

  • завантажувати плавзасоби понад визначену вантажопідйомність і пасажиромісткість;
  • заходити на плавзасобах в акваторії, відведені для купання;
  • плавати і підходити до берега в місцях масового відпочинку людей;
  • підходити до інших (не малих і не маломірних) плавзасобів, що рухаються, і перетинати їх курс на небезпечній відстані (менше 500 м);
  • порушувати правила розходження плавзасобів;
  • пірнати з плавзасобів;
  • брати на плавзасоби дітей віком до 7 років;
  • видавати на прокат плавзасоби і кататись на них дітям до 16 років без супроводу дорослих;
  • розпивати спиртні напої і користуватись плавзасобами в стані сп’яніння;
  • сидіти на носі, кормі чи бортах човна, звісивши ноги за борт плавзасобу;
  • використовувати рятувальні засоби не за призначенням;
  • користуватись плавзасобами особам, які не вміють плавати;
  • віддалятись від берега на відстань, більшу, ніж указано в судовому квитку;
  • купатись з борту плавзасобу, переходити під час руху з плавзасобу на плавзасіб, з місця на місце в плавзасобі.

 

7.7. Громадяни, які користуються плавзасобами, зобов’язані надавати допомогу людям, які потерпають на воді.


7.8. До користування моторними човнами і вітрильниками допускаються особи, які мають відповідні документи на право керування цими плавзасобами. Забороняється керувати моторними плавзасобами особам, які не мають на це права.

 


Дії при рятуванні та наданні першої медичної допомогиРятування потерпілих на воді:


Потопаючий


Потопати може людина, яка не вміє добре плавати, фізично ослаблена або стомлена, хвора або поранена, а також людина, яка опинилась в холодній воді або випадково впала у воду. Якщо не допомогти цій людині, вона може загинути. Про те, що людині потрібна допомога, можуть свідчити такі ознаки:

 

  • спроба плисти не призводить до просування вперед;
  • на обличчі з’являється вираз відчаю;
  • людина кличе на допомогу або махає руками, щоб привернути увагу;
  • хвора або поранена людина може триматись однією рукою за уражену частину тіла;
  • людина намагається наблизитись до берега або човна, хапається за пліт або борт човна;
  • потопаюча людина хаотично махає руками, намагаючись висунутись із води, щоб набрати повітря, замість того, щоб намагатись плисти;
  • подібні намагання мимовільні та продовжуються недовго;
  • тіло у воді перебуває у вертикальному положенні, ноги не виконують плавальних рухів.

 

Прийняття рішення


У такій ситуації особливе значення має правильний вибір способу надання допомоги потерпілому. Огляд місця події з метою виявлення реальної та потенційної загрози відіграє в такому випадку важливу роль. Слід розуміти, що потопаюча людина діє несвідомо та інстинктивно. Навіть якщо це дитина, ваш приятель чи близька вам людина, вони можуть учепитись у вас мертвою хваткою та будуть тягнути вас під воду навіть тоді, коли вони перебувають вже під водою, але ще не знепритомніли. У такому разі ви не тільки не допоможете, але й самі можете потонути. Ось чому, допомагаючи потопаючому, ніколи не підходьте до нього близько спереду. Слід наближатись до потопаючого спереду, тримаючи поперед себе рятувальний круг, жердину чи інший плавучий засіб (рятувальний жилет, рятувальний нагрудник і таке інше). Тому потрібно швидко оцінити обставини і прийняти найбезпечніше рішення.

 


Способи надання допомоги потопаючому


Завжди розпочинайте із самого простого, а в разі невдачі перед тим, як приступити до більш ризикованих дій, краще подумайте, як зменшити ризик.


Словесний метод


Перебуваючи у безпечному для вас місці, ясно, чітко та коротко скажіть потопаючому, що і як він має робити, підбадьорюйте його словами, намагайтесь заспокоїти його, тоді він швидше зрозуміє ваші поради.

 


Метод дистанційної подачі рятувальних засобів та витягання


Якщо поблизу вас є який-небудь плавучий предмет (краще рятувальний круг), киньте його так, щоб потопаючий міг за нього вхопитися. Краще, якщо встигнете прив’язати до нього вірьовку (пасок), за яку потім зможете підтягнути потерпілого до берега чи на мілину.
Якщо ви знайшли вірьовку, то один кінець її закріпіть на плавзасобі або за береговий предмет, а інший — за рятувальний круг чи інший плавучий предмет, який ви подаєте потопаючому. Перед витягуванням потопаючого станьте так, щоб у вас була гарна опора або ухопіться за плавзасіб чи за береговий предмет, щоб ви самі не впали у воду і потопаючий не потягнув вас за собою.

 


Вхід у воду на мілководді


Якщо нещастя трапилось на мілководді, можливо ви зможете наблизитись до потерпілого вбрід, щоб подати рятувальний засіб, але тримайте рятувальний засіб так, щоб він був між вами та потерпілим. Міцно стійте ногами на дні, тримайтесь однією рукою за яку-небудь опору, наприклад причал (кущ, гілку дерева), та протягніть довгу жердину потерпілому. Якщо присутніх багато, утворіть живий ланцюжок, міцно взявшись за руки.

 


Використання човна


Спробуйте наблизитись до потопаючого на човні так, щоб кинути йому який-небудь плаваючий предмет або простягнути жердину. Якщо човен невеликий, подавати жердину треба з носа або з корми, щоб при підтягуванні потопаючого човен не перекинувся. Якщо човен такого розміру, що можна на нього взяти постраждалого, підходити до потерпілого також потрібно носом або кормою, щоб при втягуванні його в човен, човен не перекинувся.
Ніколи не стійте у човні на повний зріст під час рятування потопаючого.

 


Рятування уплав


При наближенні до потопаючого уплав слід тримати поперед себе будьякий плаваючий предмет (краще рятувальний круг), щоб потопаючий хапався за нього, а не за вас, і подавати його на витягнутих руках, щоб потопаючий не зміг до вас дотягнутись. Підтримуйте з ним зоровий та голосовий контакт. Підбадьорюйте потерпілого, намагаючись примусити його працювати ногами в той час, коли за допомогою плаваючого предмета будете тягти його до берега чи до найближчої мілини.

 


Буксирування потерпілого


При буксируванні вплав потерпілий може бути не в змозі працювати ногами, щоб допомогти вам, але може вхопитись за вас руками. Тому потрібно буксирувати його на якомога більшій відстані від себе і бути готовим у будьякий момент ухилитись від його спроб вхопитись за вас руками. Спробуйте умовити його лягти на спину або перевернути його самому, якщо маєте такий досвід.


Якщо ви не маєте нічого під руками, намагайтесь підпливти до нього ззаду, попросивши когось на березі відвертати його увагу від вас. Коли це не вдасться, спробуйте розвернути його спиною до себе, схопивши його лівою рукою за ліву руку, якщо можливо, вище ліктя і різким рухом розвернути його спиною до себе і захопити його зігнутою в лікті лівою рукою під підборіддя. Утримуючи його лежачим на спині, буксируйте до берега або до найближчої мілини, одночасно спробуйте умовити його допомагати своїми ногами вам плисти. При цьому ніколи не забувайте про особисту безпеку. Якщо ви відчули, що втрачаєте контроль над своїми рухами або відчуваєте, що потерпілий осьось схопиться за вас руками, різко відштовхнувшись, тимчасово віддаліться від нього, а відновивши координацію своїх дій, спробуйте знову надати допомогу потерпілому.

 


Серцево-легенева реанімація


Утоплення — одна з форм механічної асфіксії, що розвивається в результаті попадання рідини в дихальні шляхи або внаслідок ларингоспазму і припинення дихання чи з зупинкою серця в результаті психічної (страх) і рефлекторної (удар об воду, холодовий шок) дії.


Невідкладна допомога повинна бути спрямована на якнайшвидше відновлення дихання і кровообігу.


Витягши потерпілого з води, необхідно:

  • швидко очистити верхні дихальні шляхи від піску, мулу та водоростей, для чого, ставши на праве коліно, покласти потерпілого вниз обличчям його черевом на своє ліве стегно, лівим передпліччям натиснути на спину, щоб вивільнити від води та предметів дихальні шляхи, одночасно пальцями правої руки вичищати порожнину рота від мулу, піску та водоростей;
  • одночасно з очищенням ротової порожнини подразнювати корінь язика та глотку пальцями, щоб викликати блювання, яке прискорить відновлення життєвих функцій;
    покласти потерпілого на спину, щоб голова була відкинута назад для розправлення дихальних шляхів, для цього можна використати валик з одежі, дитячий рятувальний круг тощо;
  • визначити наявність дихання протягом 5 секунд;
  • якщо воно відсутнє, почати робити штучну вентиляцію легень потерпілого способом “з рота в рот";
  • визначити наявність пульсу на сонній артерії протягом 10 секунд;
  • за його відсутності водночас із штучним диханням виконувати непрямий масаж серця (на одне вдування робиться від п’яти до п’ятнадцяти масажних поштовхів на
  • грудну клітину /на грудину між ребрами в районі серця/), і цей цикл повторювати до появи ознак дихання і серцебиття;
  • разом із штучним диханням здійснювати нагрівання тіла розтиранням.

 

Добре тренований рятувальник починає робити штучну вентиляцію легенів методом “з рота в рот” або “з рота в ніс” під час доставки потерпілого до катера або на берег.

 

Одночасно з наданням допомоги необхідно викликати “швидку медичну допомогу” або якнайшвидше, не припиняючи реанімації, доставити потерпілого до лікарні.

 


Щорічно лісові пожежі завдають непоправного збитку природі і державі. Найбільша кількість пожеж, як правило, припадає на весняно-літній період. Особливо у вихідні й святкові дні, коли ліс відвідує велика кількість людей, що призводить до різкого зростання джерел вогню.

 

Шановні громадяни! Дотримуйтесь правил поведінки у лісі!


Утримуйтесь від розведення вогнища у лісі.


Якщо розпалити вогнище вкрай необхідно:

 

  • розпалюйте вогнище, по можливості, на місці попереднього;
  • місце розпалювання вогню очищайте від сухої трави, листя, гілля та іншого лісового сміття, обкладіть це місце камінням або обсипте землею (піском);
  • не залишайте вогнище без нагляду;
  • коли залишаєте місце відпочинку, обов’язково заливайте вогнище водою або засипайте піском, переконайтесь, що вогонь повністю загашено;
  • кинуті порожні пляшки, непогашені сірники, цигарки можуть стати причиною загорання сухої трави та, як наслідок, пожежі.

 

Категорично забороняється:

 

  • підпалювати ліс, аби подати сигнал про порятунок;
  • спалювати сміття у лісі та на ділянках, що межують з лісом;
  • підпалювати суху траву на галявинах у лісі та на землях, що межують з лісами.

 

Якщо ви опинилися в осередку пожежі:

 

  • не тікайте від полум’я, що швидко наближається, у протилежний бік. Рухайтесь проти вітру, закривши голову і обличчя одягом;
  • з небезпечної зони, до якої наближається полум’я, виходьте швидко, перпендикулярно напряму поширення вогню;
  • якщо втекти від пожежі неможливо, то вийдіть на відкриту місцевість або галявину, ввійдіть у водойму або накрийтесь мокрим одягом і дихайте повітрям, що над самою поверхнею землі, рот і ніс прикривайте одягом чи шматком будь-якої тканини;
  • гасити полум’я невеликих низових пожеж можна, збиваючи його гілками листяних порід дерев, заливаючи водою, закидаючи вологим ґрунтом та затоптуючи ногами;
  • будьте обережні в місцях горіння високих дерев, вони можуть завалитися та травмувати вас;
  • особливо будьте обережні у місцях торф’яних пожеж, враховуйте, що там можуть створюватись глибокі вирви, тому пересувайтеся, по можливості, перевіряючи палицею глибину слою, що вигорів;
  • після виходу із осередку пожежі повідомте місцеву адміністрацію та пожежну службу про місце, розміри та характер пожежі.

 

Пам’ятайте, що лише висока культура поводження з вогнем, дотримання правил пожежної безпеки позбавить вас від біди і страждань, що приносять пожежі.

 

Випускний бал 2016

28.05.2016

 

Прощальний бал, пора цвітіння,
А ви, мов лебеді, на нім,
Це – зрілість ваша, це – змужніння
Вам далі йти уже самим.

Тож куди світанок вас покличе,
Поведе куди він завтра вас?
І щемить чекання на обличчях,
І звучить шкільний прощальний вальс.

Сьогодні вам лягли дороги дальні
І мерехтять зірки, і вабить висота,
У школі вальс одлунює останній,
Над залою окрилено зліта.

Цей вечір одцвіте, і ніч пройде,
Устане світанок за обрієм дальнім.
Засвітить веселку проміння ясне
Для мене й для тебе цей вечір прощальний.

Сьогодні ви зі світлою печаллю
Переступаєте шкільний поріг.
Хай буде вам чарівний вальс прощальний
Провісником незвіданих доріг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смотреть, скачать все фото >>>

 

Свято Останнього дзвоника

27.05.2016

 

Закінчилися останні уроки, здані  іспити і два найважливіших ЗНО, і випускники нарешті можуть зітхнути з полегшенням: попереду – тільки найприємніше – довгожданий Останній Дзвоник.  У цей сумний і одночасно радісний день випускники прощаються з вчителями, що пройшли з ними цей непростий шлях до знань. Сьогодні всім сумно, адже доводиться розлучатися, а коли друзі розлучаються – це завжди трішечки сумно. Але нехай  смуток змінить радість, бо так чи інакше, веселі моменти шкільного життя не забудуться ніколи.


Останній Дзвоник – важлива подія для усіх в школі. Для випускників – це поріг нового часу,  зрілості і незалежності, для вчителів – хвилювання за подальшу долю своїх учнів і надія на те, що вона складеться щасливо.


Свято  розпочалася за традицією з офіційної частини, на адресу хлопців та дівчат прозвучали теплі слова привітання заступника міського голови Молошної Олени Леонідівни та голови Шевченківської районної у місті ради — Ситника Миколи Петровича, які побажали  випускникам успіхів на життєвому шляху, гідності і честі у виконанні громадянських обов'язків, відповідальності перед батьками та країною, а також вручили відзнаки переможцям наукових та творчих конкурсів і довгострокових програм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Смотреть, скачать все фото >>>

 

"Золота надія"

26.05.2016

 

Сьогодні пройшло міське свято для випускників-медалістів – свято першої життєвої перемоги випускників. Адже вперше медалісти проходили серйозне випробування – вони мали підтвердити свої знання з української мови, математики та історії України на ЗНО, яке зараховувалось як державна підсумкова атестація в атестати про повну загальну середню освіту. Всі наші медалісти підтвердили знання найвищого рівня і з гідністю приймали вітання міського голови  Б.А.Філатова та голови державної адміністрації Дніпропетровської області Різниченка В.О.


Школа також вітає своїх найкращих учнів: Семенова Іллю, Старцеву Дар’ю, Ковтун Ілону, Фесенко Анну, Житнікову Вікторію та Волкодавець Аллу!